فیزیوتراپی گردن در منزل

فیزیوتراپی گردن در منزل

اگر هنگام استفاده از کامپیوتر و موبایل گردن خود را خم می‌کنید، احتمالا دچار درد‌های عضلانی زیادی شده اید. حتی ممکن است به دلیل آسیب دیدگی ناشی از تصادف یا بیماری، درد زیادی را در گردن خود حس کنید. ایجاد درد در ناحیه گردن بسیار آزار دهنده است. در صورتیکه به خدمات فیزیوتراپی گردن در منزل نیاز دارید. تیم فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران، کرج می باشد. 

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت نوبت روی دکمه زیر کلیک و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید:

هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل

هزینه فیزیوتراپی گردن در خانه، به تعداد جلسات، میزان آسیب دیدگی و سبک درمان بستگی دارد. هر چه آسیب دیدگی جدی‌تر باشد، به جلسات بیشتری برای درمان نیاز است و هزینه درمان هم بالاتر می‌رود. برای اطلاع از جدیدترین هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل کافی است از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فیزیوتراپی گردن برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مختلف ممکن است به دلیل وضعیت نادرست بدن، حرکات تکراری و آسیب دیدگی‌ دچار گردن درد ‌شوند. با توجه به متفاوت بودن سبک زندگی و استفاده زیاد از وسایل الکترونیکی، افراد زیادی از گردن درد یا دیسک گردن رنج می‌برند. البته ممکن است برخی از مبتلایان به گردن درد، برای رفت و آمد به کلینیک و مراجعه برای جلسات درمان خود مشکل داشته باشند. به خصوص بیمارانی که دارای محدودیت حرکتی هستند. فیزیوتراپی گردن در منزل یکی از خدمات ما در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت است که به این بیماران پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی افراد مبتلا به چنین مشکلاتی باید تمرینات فیزیوتراپی گردن را انجام دهند:

فواید و عوارض فیزیوتراپی گردن در منزل

امروزه گردن درد در تمامی سنین وجود دارد و اگر درمان نشود، سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. فیزیوتراپی گردن در منزل با افزایش دامنه حرکتی عضلات، آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین در کاهش درد و افزایش کیفیت زندگی موثر است و باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های احتمالی می‌شود.

فیزیوتراپی عوارض خاصی ندارد. البته به شرطی که توسط یک فرد انجام شود. برای مثال اگر گردن دچار عفونت یا شکستگی است، پس از درمان کامل با تکنیک‌های فیزیوتراپی می تواند بهبود پیدا کند.

چرا افراد به گردن درد مبتلا می‌شوند؟

آشنایی با دلایل گردن درد می‌تواند برای پیشگیری از این بیماری و درمان آن کمک‌کننده باشد. در ادامه رایج‌ترین علل ایجاد گردن درد بررسی می‌شوند:

۱_ آسیب مفاصل و فرسایش آن‌ها

یکی از ناتوانی‌های افراد مسن، آسیب و فرسایش مفاصل گردن است که به دلیل خشک شدن آب غضروف‌ها، کاهش انعطاف‌پذیری رباط‌ها و ناهموار شدن سطح استخوان‌ها رخ می‌دهد.

۲_ کشیدگی عضلات گردن

یک حرکت ناگهانی و پیش‌بینی نشده مخصوصا در خواب، باعث بروز گردن درد می‌شود. مطالعه زیاد و خم نگه داشتن طولانی گردن هم یکی دیگر از دلایل ایجاد درد این عضله است.

۳_ دیسک

به ماده ژلاتینی بین دو استخوان که در حرکت نرم مهره‌ها نقش دارد، دیسک گفته می‌شود. نشستن نادرست، افزایش سن و… همه از مواردی هستند که دیسک را دچار مشکل کرده و با ساییده شدن دو استخوان یا دو مهره بر روی هم، باعث ایجاد درد در ناحیه گردن می‌شوند.

۴_ خار‌های استخوانی

برآمدگی‌های روی استخوان گردن، با درد و کاهش توانایی همراه هستند و در فرد مبتلا به آرتروز زیاد دیده می‌شوند.

۵_ آسیب دیدگی

تصادف، آسیب‌های ورزشی، ضربه‌های ناگهانی به سر و گردن و… باعث کشیدگی عضلات گردن و آسیب دیدگی این ناحیه می‌شوند.

۶_ بیماری آرتریت روماتوئید

این بیماری خود ایمنی با حمله به بافت‌های بدن باعث خشکی مفصل و ایجاد خستگی، تورم و درد می‌شود.

۷_ بیماری مننژیت

مننژ‌ها وظیفه محافظت از نخاع و مغز را بر عهده دارند و اگر دچار التهاب و عفونت شوند درد زیادی ایجاد می‌کنند.

۸_ تحت فشار بودن اعصاب

عصب قسمت بازو‌ها و دست‌ها از کنار مهره‌های گردن و ستون فقرات عبور می‌کنند. در صورت آسیب دیدگی این عصب‌ها، ناحیه گردن هم دچار درد می‌شود.

۹_ بیماری سرطان

یکی از عوامل موثر بر گردن درد، سرطان است که با التهاب گردن، تغییر صدا، بالا آوردن خون و… همراه است.

۶ راهکار برای جلوگیری از بروز گردن درد

داشتن عادت‌های سالم و دنبال کردن سبک زندگی مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر جلوگیری از آسیب‌های عضلانی به گردن است. در ادامه ۶ راهکار برای جلوگیری از بروز گردن درد را توضیح می‌دهیم.

برای فیزیوتراپی گردن در خانه از چه تمریناتی استفاده می‌شود؟

معمولا تمرینات فیزیوتراپی گردن در منزل برای دیسک پیشگیرانه هستند و بر روی قوی‌تر کردن ستون فقرات گردنی تمرکز دارند. برخی از این تمرینات موارد زیر را شامل می‌شوند:

فیزیوتراپی برای دیسک گردن در منزل

معمولا فیزیوتراپیست پس از معاینه دقیق بیمار و بررسی وضعیت گردن، تمرینات درمانی لازم را آموزش می‌دهد‌. روش‌های درمان فیزیوتراپی گردن در منزل شامل موارد زیر هستند:

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین)

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *