فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل توسط کلینیک خانه سلامت (فیزیوتراپیست سعید مزین) با استفاده از بروزترین دستگاه ها، وسایل و نیروهای در این زمینه آماده ارائه خدمات است. انجام فیزیوتراپی در منزل نه تنها برای افراد از کار افتاده، بلکه برای هر فردی بنا به هر دلیلی قابل ارائه است. شما میتوانید برای رزرو نوبت و مشاوره رایگان برای خدمات فیزیوتراپی در منزل با شماره ی زیر تماس حاصل نمایید: 

شما همچنین میتوانید برای درخواست فیزیوتراپی در منزل توسط خانم نیز درخواست خود را ثبت کرده و همچنین برای اطلاع از هزینه فیزیوتراپی در منزل به صفحه هزینه فیزیوتراپی مراجعه کرده و یا برای اطلاع از هزینه دقیق بسته به محل زندگی و نوع خدمات درخواستی خود با کارشاسان این کلینیک تماس حاصل نمایید:

آیا خدمات فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

کلینیک خانه سلامت، خدمات فیزیوتراپی در منزل را تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی ارائه می‌دهد. البته پرداخت هزینه‌های فیزیوتراپی در خانه به نوع بیمه ی بیمار هم بستگی دارد. بنابراین پیش از انجام این خدمات درباره امکان پرداخت هزینه‌ها با شرکت بیمه و کارشناسان ما در کلینیک خانه سلامت گفتگو کنید تا از امکان پرداخت هزینه‌ها با بیمه به طور دقیق مطلع شوید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره پرداخت هزینه فیزیوتراپی در منزل با بیمه با شماره‌های ۰۹۳۶۸۹۰۸۶۶۱ یا ۰۲۱۲۲۱۴۵۶۵۱ تماس بگیرید.

آیا اجرای تمام خدمات فیزیوتراپی، در منزل امکان‌پذیر است؟

هدف از فیزیوتراپی، بازگرداندن وضعیت جسمی فرد به حالت قبلی است. فیزیوتراپیست کلینیک ما، سعید مزین از تکنیک‌های دستی، تمرین‌های ورزشی و بروز ترین دستگاه‌ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌کند. و باید ، کلینیک خانه سلامت تمام خدمات خود را در منزل هم ارائه می‌کند. 

برخی از خدماتی که در منزل ارائه می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

فیزیوتراپی دز منزل برای چه بیمارانی یک نیاز است؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، هیچ محدودیتی برای خدمات فیزیوتراپی در منزل وجود ندارد اما افراد زیر کسانی هستند که نیاز مبرمی به فیزیوتراپی در منزل دارند:

۱_ سکته مغزی 

با پارگی یا انسداد رگ‌های مغزی، فرد دچار سکته مغزی می‌شود. در نتیجه توان حرکتی بیمار کاهش پیدا می‌کند و برای بهبود آن باید فیزیوتراپی را انجام دهد. با توجه به شرایط بیمار، رفت‌وآمد بین کلینیک و خانه آن هم در جلسات منظم، کار را برای بیمار و خانواده وی سخت می‌کند. 

با خدمات فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل، بیمار تمرین‌های فیزیوتراپی را با کمک فیزیوتراپیست در محیطی آرام انجام می‌دهد و علاوه بر خود بیمار، اعضای خانواده هم آموزش می‌بینند. به همین دلیل بیمار راحت‌تر می‌تواند تمرین‌های فیزیوتراپی را بین جلسات با کمک خانواده انجام دهد. یک بیمار سکته مغزی برای بهبود شرایط زیر به فیزیوتراپی نیاز دارد:

۲_ فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل

دیسک کمر، بخش‌های اسفنجی میان مهره‌های کمر هستند که روی عملکرد ستون فقرات تاثیر می‌گذارند. با آسیب دیدن دیسک‌های کمری، مشکلات زیادی به وجود می‌آیند. برای مثال ممکن است فشار زیادی به عصب‌ها وارد شود. در نتیجه بیمار درد شدیدی را در کمر و حتی پاها احساس می‌کند. 

گاهی دردهای شدید باعث می‌شود بیمار به سختی میان کلینیک و منزل خود رفت‌وآمد کند و گاهی میان جلسات فیزیوتراپی وقفه بیندازد. در صورتی که برای بهبود این وضعیت و رفع درد باید تمرین‌های فیزیوتراپی به‌صورت منظم انجام داد. بیماران دارای دیسک کمر می‌توانند از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند تا مشکلی برای رفت‌وآمد نداشته باشند. برخی از روش‌های فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل عبارت‌اند از:

۳_ فیزیوتراپی سالمندان و افراد دارای آلزایمر در منزل

بیش‌تر سالمندان برای رفتن به کلینیک فیزیوتراپی از اعضای خانواده خود کمک می‌گیرند. اگر بیمار شما هم فقط به یک جلسه فیزیوتراپی نیاز دارد، رفتن به کلینیک مشکلی ایجاد نمی‌کند. مشکل اصلی آنجایی است که یک فرد سالمند باید به طور مرتب جلسات فیزیوتراپی خود را بگذراند. مخصوصا آن دسته از سالمندانی که آلزایمر دارند باید تحت مراقبت بیش‌تری باشند. کلینیک خانه سلامت، خدمات فیزیوتراپی خود را برای این دسته از بیماران در منزل ارائه می‌دهد.

 ۴_ فیزیوتراپی بیماران ام اس در منزل

مالتیپل اسکلروزیس یا MS نوعی بیماری است که با علائم خفیف شروع می‌شود و با علائم شدیدتر، ادامه پیدا می‌کند. از آنجایی که تا کنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده، روش‌های مختلفی مانند فیزیوتراپی از پیشرفت روند MS جلوگیری می‌کنند. بیماران مبتلا به ام اس در وضعیت حرکتی، محدودیت‌هایی دارند. بنابراین برای برگزاری جلسات فیزیوتراپی می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیمار دارای ام اس استفاده کنید.

۵_ فیزیوتراپی بیماران دارای سرطان در منزل

رشد بد خیم سلول‌ها در بدن انسان با ایجاد سرطان همراه است. این بیماری می‌تواند توان فیزیکی و روحی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. به‌گونه‌ای که خیلی از بیماران بعد از گذراندن شیمی درمانی باز هم با مشکلاتی در حرکت مواجه می‌شوند. سرطان یک بیماری سخت است که در آن بیمار تا حد زیادی به حمایت عاطفی اعضای خانواده نیاز دارد. 

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در محیطی آرام از خدمات فیزیوتراپی در منزل خانه سلامت استفاده کنید. با تکنیک‌های فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی، جلوی عود این بیماری گرفته می‌شود و روی روند درمان و بهبود آن هم تاثیر می‌گذارد. همچنین بیمار از نظر روحی، وضعیت بهتری خواهد داشت. تکنیک‌های فیزیوتراپی برای مبتلایان به سرطان در منزل عبارت‌اند از:

۶_ فیزیوتراپی بیماران پارکینسون در منزل

بیمار دارای پارکینسون، ابتدا علامت‌های این بیماری را با لرزش دست متوجه می‌شود. رفته رفته این علامت‌ها افزایش پیدا کرده و با محدودیت‌های حرکتی برای بیمار، همراه است. در واقع این بیماری سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث سختی در حرکت می‌شود. طبق دستورالعمل‌های منتشر شده، انجام تمرین‌های فیزیوتراپی برای بیمار پارکینسون در هر مرحله از بیماری، الزامی است. 

اما یک فرد دارای پارکینسون نمی‌تواند دائما بین خانه و کلینیک رفت‌وآمد داشته باشد. با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیمار پارکینسون، تمرین‌ها و تکنیک‌های فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست در محیطی امن و آرام و در حمایت اعضای خانواده برای بیمار انجام می‌شود.

۷_ فیزیوتراپی برای بیماران تنفسی در منزل

افراد مبتلا به آسم، بیماری‌های عفونی مانند پنومونی و آمفیزم، برونشیت مزمن، کودکان دارای بیماری‌های مادرزادی و… جزو دسته بیماران تنفسی قرار می‌گیرند. استفاده از تکنیک‌های فیزیوتراپی و اصلاح الگوی تنفسی تحت نظر فیزیوتراپیست به بهبود بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند. 

خروج بیماران از خانه و قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های هوا به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران، علائم بیماری‌های تنفسی را تشدید و رفت‌وآمد بیمار برای فیزیوتراپی را سخت می‌کند. به همین دلیل کلینیک خانه سلامت، خدمات فیزیوتراپی در منزل را برای بیماران تنفسی ارائه می‌دهد. تکنیک‌های فیزیوتراپی برای بیماران تنفسی در منزل عبارت‌اند از:

۸_ فیزیوتراپی افراد از کار افتاده در منزل

بیماری‌ها یا آسیب‌های جدی به برخی از کارمندان و کارگران باعث می‌شود توان کافی برای کار کردن نداشته باشند. به این دسته از افراد، از کار افتاده می‌گویند. از آنجایی که آسیب‌های وارد شده به قدری جدی هستند که فرد نمی‌تواند به محل کار برود، بهتر است از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بهبود آسیب‌ها یا بیماری‌های خود استفاده کند.

مزایای انجام فیزیوتراپی در منزل

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در سعادت آباد 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *