مگنت تراپی در منزل

مگنت تراپی در منزل | فیزیوتراپی سعید مزین

مگنت تراپی یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌های درمانی فیزیوتراپی برای تسکین درد و بهبود اندام‌های آسیب دیده است. مگنت‌ها شرایط فیزیکی و روانی بیمار را بهبود می‌بخشند و عارضه خاصی ندارند. همچنین نیازی نیست در طول درمان دارو مصرف کنید یا بیهوش شوید. در ادامه ببینیم: مگنت تراپی چیست و برای چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟ آیا عوارضی به همراه دارد؟

مگنت تراپی و تاثیر آن بر عملکرد اندام‌های آسیب دیده

مگنت تراپی با عنوان مغناطیس درمانی نیز شناخته می‌شود. در واقع این فرایند درمانی با استفاده از امواج مغناطیسی روی قسمت‌هایی مانند تاندون، عضلات، استخوان و اعصاب آسیب دیده، منجر به تسریع روند بهبود فرد می‌شود. برای این کار، انرژی مغناطیسی را روی پوست یا در نزدیکی آن استفاده می‌کنند.

کاربرد مگنت تراپی چیست؟

مگنت تراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی جایگزین برای بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها است. یعنی این فرایند درمانی منجر به بهبود عملکرد اندام‌های آسیب دیده می‌شود، پس دیگر نیازی به جراحی و تجربه عوارض بعد از آن نخواهید داشت. در این فرآیند درمانی، بیمار بیهوش نمی‌شود و بعد از مگنت تراپی می‌تواند به راحتی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

فرکانس امواج، بلندی یا شدت موج‌ها، مدت زمان و مسیر میدان از پارامترهای موثر بر نتیجه این فرایند درمانی هستند. با استفاده از مغناطیس درمانی، جریان خون در مویرگ‌ها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مواد زائدی مانند لاکتیک اسیدها دفع می‌شوند که تاثیر مثبتی بر کاهش دردهای مفصلی و عضلانی دارند.

مگنت تراپی در منزل 

تعداد جلسات مگنت تراپی برای همه بیماران یکسان نیست. یعنی بعضی بیماران باید تعداد دفعات بیش‌تری به کلینیک پزشک بروند. همین موضوع کار را برای روند درمان سخت‌تر می‌کند. بیمار باید برای رفت و آمد به کلینیک هزینه زیادی را بپردازد و زمان زیادی را اختصاص دهد.  رفته رفته برخی جلسات خود را کنسل می‌کند یا به تاخیر می‌اندازد. اما این روند درمانی فقط زمانی به خوبی تاثیر می‌گذارد که در تمام جلسات به موقع حاضر شوید.

مگنت تراپی در منزل یکی از خدمات مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت است. با ارائه این خدمات درمانی در منزل، روند درمان بیمار به خوبی پیش می‌رود و مشکلی بابت هزینه‌ها یا زمان جلسات نخواهد داشت. همچنین خانه نسبت به کلینیک پزشک، محیطی آرام‌تر برای شخص شما است. طی فرآیند مگنت درمانی در منزل، اعضای خانواده در کنار بیمار هستند و این حمایت از سوی خانواده را نباید فراموش کرد.

مزایای مگنت تراپی

بیماری‌های قابل درمان با مگنت تراپی

مگنت درمانی بیش‌تر برای درمان بیماری‌های زیر کاربرد دارد:

غیر از درمان و بهبود بیماری‌ها می‌توان برای تشخیص بیماری‌های زیر نیز از این روش کمک گرفت:

قیمت هر جلسه مگنت تراپی

تعداد جلسات مگنت درمانی

در بیش‌تر موارد بیماران بعد از یک تا سه جلسه، آثار درمان با مگنت‌ها را در خود می‌بینند. اما با توجه به سن، نوع بیماری، سبک زندگی، تناسب اندام و ماهیت و شدت آسیب تعداد جلسات درمان متفاوت هستند.

مگنت تراپی در کدام قسمت های بدن قابل استفاده است؟

روش‌های درمانی همراه مگنت تراپی چیست؟

برای انواع بیماری‌های مختلف می‌توان از مگنت‌ها همراه روش‌های درمانی دیگر استفاده کرد:

انواع مگنت تراپی؟

برای قرار دادن بدن در میدان مغناطیسی، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند کفش‌های مخصوص، پشتی‌های آهنربایی و دیگر محصولات موجود در بازار استفاده کرد. در مراکز فیزیوتراپی نیز از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شود.

۱_ میدان مغناطیسی استاتیک

با خوابیدن بیمار روی تخت‌های خاص، اندام‌های آسیب دیده بدن با یک مگنت در تماس قرار می‌گیرند. 

۲_ الکترومغناطیس درمانی (استفاده از بارهای الکتریکی)

در این روش از آهنرباهای دارای بار الکتریکی استفاده می‌شود. امواج ساطع شده از این آهنرباها، نقاط مختلفی از بدن را تحریک می‌کنند.

۳_ همراه با طب سوزنی (درای نیدلینگ)

مگنت تراپی همراه با طب سوزنی نیز امکان‌پذیر است. یعنی پزشک با فرو بردن سوزن در بدن بیمار، همان قسمت را تحت درمان با آهن ربا نیز قرار می‌دهد. 

۴_ مگنت تراپی از نوع استاتیک (ثابت)

مگنت‌های ثابت روی عضو آسیب دیده قرار می‌گیرند تا درد را تسکین دهند و آسیب‌های بدن بهبود پیدا کنند. دستبند، زانوبند، کمربند، مچ بند، تشک، گردن بند، شانه بند، دستکش و کفی‌های کفش از نوع مغناطیسی جزو این محصولات هستند.  

۵_ Pemf یا میدان‌های الکترومغناطیس پالسی

برای رفع درد و تورم در نواحی خاصی از بدن بعد از عمل، از میدان‌های الکترومغناطیس پالسی استفاده می‌کنند. تاثیر مستقیم این میدان‌های مغناطیسی روی نواحی آسیب دیده باعث بهبود درد در این نواحی می‌شود. این روش برای تسکین درد و بهبود بافت‌های نرم نیز کاربرد دارد. 

۶_ نحوه تاثیر مگنت تراپی بر بدن

یکی از ترکیبات موجود در خون، آهن است. با قرار گیری آهنربا روی نواحی مختلفی از بدن، گردش خون در آن قسمت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بیش‌تر می‌شود. به همین دلیل ناحیه آسیب دیده سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. در روش مگنت تراپی، میدان‌های مغناطیسی اطراف بدن با تامین انرژی موجب تقویت خون رسانی به بافت‌های آسیب دیده می شوند. در نتیجه اکسیژن رسانی به این اندام‌های آسیب دیده بیش‌تر شده و توان جسمی یا روانی فرد بهبود پیدا می‌کند.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *