شاک ویو برای خار پاشنه

شاک ویو برای خار پاشنه

اگر شما هم احساس درد و تورم در پاشنه دارید، و یا به دنبال علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن خود هستید، احتمالا به خار پاشنه مبتلا شده‌اید. بیش‌تر مبتلایان به خار پاشنه احساس می‌کنند که آهنی داغ به طور مداوم روی پاشنه پای آن‌ها فشرده می‌شود در بیشتر موارد درد پاشنه در ابتدای صبح نیز از نشانه های خار پاشنه است. 

راههای زیادی برای درمان خارپاشنه وجود دارد. ولی شاک ویو برای خار پاشنه یک فناوری جدید و بدون دردسر برای درمان این عارضه است. شما برای دریافت خدمات شام ویو خارپاشنه باید به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنید.

خار پاشنه چیست؟

در اثر ساییدگی و فشار به پاشنه پا، رسوبی از کلسیم در اطراف لبه پشتی پاشنه پای شما به وجود می‌آید. کشش روی فاسیای کف پا (رباط اتصال‌دهنده پاشنه پا به انگشتان پا) باعث ایجاد التهاب و در نهایت رشد خار پاشنه می‌شود. هر چه بیش‌تر روی این پاشنه پا راه بروید، این زائده‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. درمان نکردن خار پاشنه می‌تواند باعث درد مزمن و آرتریت شود.

شاک ویو تراپی برای درمان خار پاشنه

شاک ویو تراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که درد خارپاشنه را با استفاده از امواج صوتی به‌ صورت موثر بهبود می‌بخشد. تحریک و بهبود بافت‌ آسیب دیده توسط امواج صوتی صورت می‌گیرد، به همین دلیل خبری از ایجاد برش یا دوره نقاهت طولانی مدت نیست. بعد از شاک ویو خار پاشنه، می‌توانید خیلی سریع فعالیت‌های عادی و روزمره خود را انجام دهید و هیچ عارضه خاصی شما را تهدید نمی‌کند.

شاک ویو برای خار پاشنه چگونه انجام می‌شود؟

وقتی تلاش طبیعی بدن برای از بین بردن بافت خارپاشنه کارساز نباشد، بعد از مدتی این فرایندها متوقف می‌شود، در نتیجه برای این دردهای مزمن باید درمان دوباره فعال شود که امواج ضربه‌ای این نقش را بر عهده دارند. برای درمان خار پاشنه با دستگاه شاک ویو، امواج صورتی پر انرژی به بافت نرم ملتهب برخورد می‌کنند. 

در این تکنیک، التهاب جدیدی در بافت پاشنه پای شما ایجاد می‌شود. از آنجایی که بازسازی بافت ضروری است، فرایند بهبود بافت دوباره فعال می‌شود. یعنی شاک ویو تراپی ارسال سیگنالی برای شروع بهبود بافت پاشنه پا است. درمان خار پاشنه با شوک در ۴ مرحله انجام می‌شود:

عوارض شاک ویو برای خار پاشنه

۱_ معایناتی برای تشخیص و تایید خار پاشنه

معاینه بیومکانیکی از جمله بررسی وضعیت پا به وسیله اسکنرهای کامپیوتری، تصویربرداری با اشعه ایکس و سونوگرافی. بعد از تایید وجود خار پاشنه، درمان با شاک ویو آغاز می‌شود.

۲_ طی کردن جلسات شاک ویو

بین ۳ تا ۶ جلسه با فاصله یک هفته‌ای

۳_ تمرینات فیزیوتراپی برای تاثیر بیش‌تر

معمولا فیزیوتراپیست در کنار شاک ویو برای خار پاشنه، تمرین‌هایی را هم با بیمار انجام می‌دهد. این تمرین‌ها به کشش و تقویت فاسیای پا کمک می‌کنند، در نتیجه شاک ویو تاثیر بیش‌تری خواهد داشت.

۴_ پیگیری درمانی

با مراجعه منظم و گفتگو با فیزیوتراپ، به وی کمک میکند تا تشخیص می‌دهد که چه موقع روند درمان را باید قطع کند.

شاک ویو برای خار پاشنه چه مزایایی دارد؟

چه زمانی شاک ویو تراپی را برای درمان خار پاشنه انجام دهیم؟

شاید با مشاهده اولین علامت‌های خار پاشنه به دنبال درمان با شاک ویو تراپی باشید. ولی بهتر است چند نکته را برای شروع در نظر بگیرید. برای مثال ابتدا اجازه دهید که این علامت‌های اولیه از بین بروند تا میزان درد واقعی مشخص شود. همچنین ممکن است بیماری‌های دیگری داشته باشید که باید ابتدا آن‌ها را درمان کرد. اگر چنین مشکلاتی نداشتید، بدون فوت وقت برای درمان خار پاشنه با شاک ویو به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنید.

شاک ویو برای خار پاشنه چقدر موثر است؟

طبق تحقیقات انجام شده، ۹۰% از بیمارانی که خار پاشنه دارند از طریق جلسات شاک ویو تراپی بهبود یافته‌اند. همچنین این روش نسبت به جراحی و روش‌های دیگر درمانی موثرتر است. کیفیت بهبودی در اثر استفاده از شاک ویو به شدت این عارضه و دوره زمانی بیماری هم بستگی دارد. البته شاک ویو تراپی راه‌حل سریعی نیست و روند بهبودی، زمانبر است.

هزینه شاک ویو برای خار پاشنه

شاک ویو تراپی برای خار پاشنه، یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید. این روش نسبت به روش‌های دیگر قیمت پایین‌تری دارد. ولی اگر هنوز هم فکر می‌کنید قیمت آن زیاد است، این نکته را در نظر بگیرید که شما روشی را انتخاب کردید که تا مدت‌ها اثر آن باقی می‌ماند. ولی برای درمان خار پاشنه با روش‌هایی مانند جراحی باید هزینه بیش‌تری بپردازید. عوامل متعددی روی هزینه نهایی شاک ویو برای خار پاشنه تاثیر می‌گذارند که عبارتند از:

بنابراین پیش از شروع درمان با شاک ویو تراپی درباره هزینه دقیق آن، سوالات خود را بپرسید. همچنین ممکن است هزینه شاک ویو در اثر بیمه‌ کاهش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره هزینه شاک ویو برای خار پاشنه در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، با ما در ارتباط باشید.

عوارض شاک ویو برای خار پاشنه

شاک ویو برای خار پاشنه، یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید. به همین دلیل عوارضی جدی ندارد. اما برخی از عارضه‌هایی که ممکن است بعد از این روش درمانی اتفاق بیفتد، عبارتند از:

چه کسانی نباید از دستگاه شاک ویو برای درمان خار پاشنه استفاده کنند؟

تعداد جلسات شاک ویو برای خار پاشنه

طبق جدیدترین تحقیقات، تعداد جلسات شاک ویو برای خار پاشنه به مدت زمان آسیب دیدگی شما و شدت آن بستگی دارد. در واقع فیزیوتراپیست بر اساس اینکه چه مدت درد داشتید، تعیین می‌کند که به چند جلسه برای شاک ویو تراپی خار پاشنه نیاز دارید. برای مثال اگر بین ۶ هفته تا ۳ ماه درد داشته‌اید، معمولا فیزیوتراپیست ۳ جلسه را برای درمان پیشنهاد می‌دهد. برای کسانی که بیش از ۶ ماه درد داشتند، باید بیش‌تر از ۶ جلسه تحت درمان با شاک ویو قرار بگیرند. 

فیزیوتراپیست با ارزیابی پاسخگویی شما به سوالات بعد از هر جلسه درمان، تشخیص می‌دهد که به جلسات درمانی بیش‌تری نیاز دارید یا خیر. این سوالات درباره تاثیر شاک ویو بر خار پاشنه خواهد بود. جلسات درمانی باید در فاصله ۱ هفته‌ای از یکدیگر قرار بگیرند؛ زیرا اثر مضاعفی دارد.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین)

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *