فیزیوتراپی آرنج در منزل

فیزیوتراپی آرنج در منزل

در این مقاله میخوانید

آرنج یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های بدن برای حرکت دادن دست و انجام فعالیت‌های روزمره است. در این ناحیه سه استخوان فوقانی بازو، زند زیرین و زند زبرین به یکدیگر می‌پیوندند. به همین دلیل در صورت بروز آسیب، پزشک تمرینات فیزیوتراپی را تجویز می‌کند. فیزیوتراپی آرنج در منزل یکی از خدماتی است که توسط کلینیک خانه سلامت ارائه می‌شود و تنها تفاوت آن با خدمات فیزیوتراپی در کلینیک، محل انجام آن است. بطوریکه تمامی دستگاه ها و لوازم مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی، به محل زندگی شما منتقل میشود.

لازم به ذکر است کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت( مزین)، تمامی خدمات فیزیوتراپی در منزل را در تهران و کرج ارائه می دهد. 

چه بیمارانی به فیزیوتراپی آرنج نیاز دارند؟

با توجه به نوع آسیب دیدگی، میزان درد در آرنج نیز فرق دارد. البته انجام تمرین‌های فیزیوتراپی به تسکین و بهبود این درد کمک می‌کنند. افراد در صورت تجربه ی موارد زیر ممکن است  برای رفع درد خود به انجام فیزیوتراپی نیاز داشته باشند:

۱_ آسیب‌های ناگهانی

۲_ آسیب‌های ناشی از تکرار حرکات

این آسیب‌ها به علت سبک زندگی فرد و تکرار برخی حرکات به وجود می‌آیند. یعنی ممکن است به دلیل ورزش کردن یا شرایط کاری به این درد در آرنج مبتلا شوید. ​

۴_ ابتلا به بیماری های خاص

گاهی بیمار به دلیل ابتلا شدن به برخی از بیماری‌ها دچار درد در ناحیه آرنج می‌شود. در نتیجه پزشک او را به یک فیزیوتراپیست ارجاع می‌دهد.

فیزیوتراپی آرنج

فیزیوتراپی آرنج در منزل چه مزایایی دارد؟

از طریق تمرین‌های فیزیوتراپی، جریان خون در ناحیه آسیب دیده، افزایش یافته و عضلات آن مانند قبل حرکت می‌کنند. با انجام فیزیوتراپی، بر سرعت روند بهبود درد در ناحیه آرنج افزوده می‌شود. اکنون سوال اصلی اینجاست که فیزیوتراپی آرنج در منزل با کلینیک چه فرقی دارد؟ برای پاسخ به این سوال مزیت‌های فیزیوتراپی در منزل برای درد ناحیه آرنج را بررسی می‌کنیم.

۱_ انجام تمرینات در محیطی آرام

نسبت به کلینیک‌، خانه محیط آرام‌تری دارد و از بین رفتن عوامل حواس پرتی باعث زودتر نتیجه گرفتن شما می‌شود. خیلی از افراد علاقه زیادی به درمان بیماری خود در کلینیک ندارند. یعنی با مراجعه به کلینیک و انجام تمرینات فیزیوتراپی خیلی احساس راحتی نمی‌کنند. 

به همین دلیل محیط خانه با روحیات این افراد سازگارتر است. با فیزیوتراپی آرنج در منزل دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در ترافیک و شلوغی باشید یا برای نداشتن تاخیر در رسیدن به کلینیک، استرس بگیرید. 

۲_ درمان کاملا شخصی 

وقتی شما برای فیزیوتراپی آرنج به کلینیک می‌روید، خیلی از این تمرینات متناسب با فعالیت‌های روزمره شما در خانه هستند. با استفاده از تمرین‌های فیزیوتراپی آرنج در منزل بسیاری از مهارت‌های عملی در خانه اصلاح می‌شوند. یعنی رفته رفته، خیلی از فعالیت‌های روزمره خود را به‌صورت اصولی انجام می‌دهید.

۳_ از بین بردن موانع درمان

خیلی از افراد طی دوره درمان خود با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. ممکن است نتوانید از محل کار خود مرخصی بگیرید، یک روز درد زیادی را احساس کنید یا رفت‌وآمد برای شما کمی سخت باشد. پس به جلسه درمانی خود نمی‌رسید یا آن را به تاخیر می‌اندازید. با فیزیوتراپی آرنج در منزل دسترسی راحت‌تری به پزشک خواهید داشت. 

۴_ انجام فیزیوتراپی در یک محیط امن برای بیماران خاص

گاهی افرادی که درد در ناحیه آرنج دارند و باید به جلسات فیزیوتراپی بروند، به بیماری زمینه‌ای دیگری نیز مبتلا هستند. برای افراد با بیماری‌های پر خطر، خانه نسبت به کلینیک امنیت بیش‌تری دارد. برای مثال برخی افراد با جابه‌جایی و حضور طولانی مدت در مکان های شلوغ مشکل داشته، زیرا احتمال ابتلا به عفونت و یا ویروس های خاص در این مکان ها افزایش می یابد، خصوصا در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. 

۵_ زمان و هزینه کم‌تر

با انجام تمرین‌های فیزیوتراپی آرنج در منزل، دیگر نیازی نیست هزینه زیادی بابت رفت‌وآمد به کلینیک بپردازید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که گاهی نتوانید زمان کافی برای مراجعه به کلینیک اختصاص دهید و این موضوع روند درمان را سخت‌تر می‌کند. با برنامه‌ریزی منعطف خدمات فیزیوتراپی آرنج در منزل، در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌شود.

فیزیوتراپی آرنج در چه صورت برای شما تجویز می شود؟

بعد از بررسی آرنج و با توجه به ماهیت و شدت درد، پزشک برنامه درمانی درد در ناحیه آرنج شما را تجویز می‌کند. گاهی برای پیچ‌خوردگی و کشیدگی‌های ساده، کافی است درمان‌های خانگی را برای رفع درد در ناحیه آرنج انجام دهید. برخی بیماران نیز باید مطابق تجویز پزشک تا زمان تسکین درد در آرنج، داروهای مسکن مصرف کنند.
در صورتی که آرنج شما دچار شکستگی یا دررفتگی شده، پزشک با کمک MRI، ماهیت و شدت آسیب دیدگی این ناحیه را بررسی می‌کند. در مرحله بعد از طریق جراحی یا جا انداختن، مفصل را در جای خود قرار می‌دهد. اکنون بیمار در صورت نیاز تا زمان بهبودی کامل باید تمرینات فیزیوتراپی را انجام دهد. با این تمرینات میزان درد کم‌تر شده و مفصل در این ناحیه، تحرک کامل خود را به دست می‌آورد. اگر تعداد جلسات شما زیاد بوده و زمان کافی برای مراجعه به کلینیک ندارید، می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی آرنج در منزل بهره‌مند شوید.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =