فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر

در این مقاله میخوانید

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر، بصورت مستقیم روی کاهش درد کمر، بهبود آن و افزایش کیفیت زندگی بیمار اثر دارد. از مزایای این روش عدم نیاز شما به جراحی و مصرف بی رویه مسکن است. این روش می‌تواند به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کامل، (بسته به شدت و میزان آسیب دیدگی دیسک کمر) استفاده شود.

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر

لیزر برای دیسک کمر با استفاده از فرکانس‌ اختصاصی، نور و انرژی مورد نیاز سلول‌ را تامین کرده و فرآیند بهبودی را تسریع می‌بخشد. این روش می‌تواند باعث کاهش التهاب و اندازه فتق دیسک شود. در نتیجه فشار روی ریشه‌های عصبی کاهش یافته و درد و بی‌حسی نیز تسکین می‌یابد. مطالعات نشان داده‌اند که درمان‌های دارویی رایج برای دیسک کمر ممکن است با عوارض جانبی قلبی عروقی و خطر اعتیاد به مسکن‌ها همراه باشند اما لیزردرمانی این خطرات را ندارد.

تاثیر و نحوه درمان دیسک کمر با لیزر

لیزر درمانی دیسک کمر با هدف قرار دادن بافت‌های اطراف دیسک، به کاهش درد و تسریع ترمیم کمک می‌کند. تابش نور لیزر باعث تولید کلاژن، ماده اصلی فیبروز آنولوس را افزایش داده و باعث ترمیم بافت‌های عضلانی و عصبی می‌شود. همچنین التهاب و تورم را کاهش می‌دهد.

برای نتایج پایدار، چندین جلسه لیزر درمانی نیاز است. تحقیقات متعددی، اثربخشی این روش را تایید کرده‌اند. مطالعه بر روی ۷۵ بیمار مبتلا به دیسک کمر نشان داده است که درمان دیسک کمر با لیزر به طور مؤثری درد و ناتوانی عملکردی را کاهش می‌دهد. همچنین بر طبق مطالعاتی، لیزرتراپی برای درمان درد گردن و کمر ناشی از بیرون‌زدگی دیسک نیز مؤثر است.

درمان دیسک کمر با لیزر پرتوان

فیزیوتراپی با لیزر پرتوان برای درمان دیسک کمر یک روش غیرتهاجمی و مؤثر است که با استفاده از لیزرهای پرقدرت، ناحیه آسیب‌دیده را هدف قرار می‌دهد. این لیزرها به درون پوست نفوذ کرده و انرژی نورانی را به گرما تبدیل می‌کنند. گرما باعث تحریک فرآیندهای ترمیم طبیعی بدن، کاهش التهاب و بهبود جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود که به کاهش درد و بهبود وضعیت کمک می‌کند.

از میان انواع لیزرها، لیزر کلاس IV به دلیل توانایی نفوذ بیشتر به بافت‌های عمقی و تاثیرگذاری بالا، برای درمان دیسک کمر بسیار مناسب است.

فرآیند درمانی فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر شامل چندین جلسه است و هر جلسه بدون درد و نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. در هر جلسه، بیمار روی تخت درمان قرار می‌گیرد و لیزر به‌طور مستقیم بر ناحیه آسیب‌دیده تابیده می‌شود تا تمامی بافت‌های مورد نظر پوشش داده شود.

درمان دیسک کمر با درای نیدلینگ

آیا درمان دیسک کمر با لیزر پرتوان ایمن است؟

لیزرهای پرتوان توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک روش ایمن برای تسکین درد تأیید شده‌اند اما لازم است به نکاتی توجه کنید.

آیا درمان دیسک کمر با لیزر پرتوان ایمن است؟

هزینه درمان دیسک کمر با لیزر پرتوان

مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت با افتخار خدمات فیزیوتراپی دیسک کمر با لیزر پرتوان را در تهران ارائه می‌دهد. هزینه هر جلسه فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر بر اساس شرایط بیمار متغیر است. لیزر پرتوان این مرکز، از پیشرفته‌ترین و موثرترین نوع در ایران است که با افزایش اثرگذاری، طول درمان را برای بیماران کاهش می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از لیزر درمانی

پس از لیزر درمانی دیسک کمر، توجه به مراقبت‌های پس از درمان بسیار مهم است.

۱_ هیدراته بمانید

آب کافی بنوشید تا سموم دفع شده و بهبودی تسریع یابد.

۲_ استراحت کنید

چند روز استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.

۳_ یخ و گرما درمانی

به صورت متناوب از یخ و گرما برای کاهش التهاب و تسکین درد استفاده کنید.

۴_ کنترل درد

از مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.

۵_ پیگیری درمان

برای جلسات فالوآپ به فیزیوتراپ مراجعه کنید تا پیشرفت‌تان بررسی شود.

۶_ سیگار نکشید

از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا روند بهبودی را مختل می‌کند.

در صورت مشاهده علائم غیرعادی یا مشکلات دوران نقاهت، فوراً با فیزیوتراپیست خود تماس بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا لیزر درمانی دیسک کمر جواب دهد؟

هر جلسه فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر معمولاً فقط چند دقیقه طول می‌کشد اما ممکن است تا یک ماه زمان ببرد تا بتوانید نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. معمولا این دوره شامل چهار جلسه درمانی در ماه یا هفته است. این میزان بسته به شدت اسیب شما متفاوت است.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =