فیزیوتراپی پا در منزل

فیزیوتراپی پا در منزل

در این مقاله میخوانید

پاها عضوی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های روزمره ما هستند. به همین دلیل هر گونه درد یا آسیب می‌تواند فرد را خانه نشین کند. فیزیوتراپی پا یا مچ پا در منزل برای افرادی که دچار آسیب دیدگی پا شدند یا به دلیل شرایط خاصی نمی‌توانند از منزل خارج شوند، بهترین راه درمان است. 

فیزیوتراپی پا در منزل فقط شامل چند تمرین ساده و کششی نیست، بلکه فیزیوتراپیست ممکن است از دستگاه‌های مختلفی برای درمان شما استفاده کند. با این تفاوت که روند درمان شما در منزل اتفاق می‌افتد. در این مطلب همراه ما باشید تا با فیزیوتراپی در منزل بیش‌تر آشنا شوید.

هزینه فیزیوتراپی پا در منزل

درمان آسیب‌های پا به وسیله فیزیوتراپی، تعرفه‌های متفاوتی دارد. به طور کلی هزینه فیزیوتراپی پا در منزل به وضعیت بیمار، نوع آسیب و شدت آن، مهارت فیزیوتراپیست، تعداد جلسات و تکنیک‌های درمانی بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه فیزیوتراپی پا در منزل با کارشناسان ما در کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در ارتباط باشید. و یا صفحه ی تعرفه های فیزیوتراپی مراجعه کنید…

مزایای فیزیوتراپی پا در منزل

در صورت آسیب دیدن پا، رفت و آمد بیمار به کلینیک و جا به جا کردن او بسیار سخت است. مزایای فیزیوتراپی پا در منزل به عنوان بهترین روش درمان عبارتند از:

درمان انواع آسیب دیدگی‌ پا با فیزیوتراپی

انواع آسیب دیدگی‌های ناحیه پا عبارتند از:

تکنیک‌های فیزیوتراپی پا در منزل

پس از آسیب دیدن پا فرد می‌تواند از طریق درخواست خدمات فیزیوتراپی پا در منزل بدون نیاز به رفت و آمد و مراجعه حضوری به کلینیک، درمان خود را شروع کند. این روش درمانی تکنیک‌های موثر زیادی دارد که شامل موارد زیر هستند:

۱_مگنت تراپی

در این روش با استفاده از انرژی مغناطیسی، فیزیوتراپی برای اعضای مختلف بدن به ویژه کمر، زانو و پا‌ها آغاز می‌شود. این تکنیک می‌تواند تا ۸۰ درصد درد‌های عضلانی را کاهش دهد.

۲_الکتروتراپی

یکی از روش‌های نوین فیزیوتراپی پا در خانه، الکتروتراپی است که در آن اعصاب بیمار از طریق پوست تحریک می‌شود. تعداد جلسات این تکنیک به نوع آسیب، وضعیت بیمار و طول دوره درمان بستگی دارد.

۳_لیزر درمانی

در این روش با استفاده از نور کم توان، عضلات فرد تحریک می‌شوند. بدین ترتیب ترمیم طبیعی بدن آغاز شده و با تحریک تولید ATP و کلاژن در بدن، درد بیمار هم کم‌تر می‌شود.

۴_درمان با امواج صوتی

درمان به وسیله امواج صوتی یا اولتراسوند، یکی دیگر از روش‌های نوین درمان در فیزیوتراپی پا در منزل است. با استفاده از این روش درد نواحی مختلف بدن کاهش پیدا می‌کند.

۵_تمریناتی برای بیمار

فیزیوتراپیست در کنار استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات خاص و پیشرفته، تمریناتی را به بیمار آموزش می‌دهد. بیمار با انجام دادن آن‌ها می‌تواند هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کرده و درد عضلات خود را کاهش دهد.

۶_ منوال تراپی پا

این نوع درمان شامل تکنیک‌های عملی برای کاهش درد، افزایش تحرک مفصل و بهبود عملکرد کلی بیمار است. درمان دستی می‌تواند به همراه تحرک بافت نرم، تحرک مفصل یا دستکاری باشد.

فیزیوتراپی پا در منزل شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

پا از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که خدمات فیزیوتراپی پا در منزل درست مانند کلینیک برای همه این بخش‌ها از جمله مچ، انگشتان، ران، ساق و… ارائه می‌شود.

۱_ فیزیوتراپی مچ پا

یکی از اندام‌های تحتانی مهم که فشار زیادی را تحمل می‌کند، مچ پا است. این ناحیه به دلیل ضربه، تصادف و… در معرض آسیب قرار دارد و ممکن است دچار مشکلات زیر شود:

۲_فیزیوتراپی زانو

زانو یک مفصل بزرگ از پا است که اگر دچار آسیب و مشکل شود، فرد را ناتوان می‌کند. آسیب‌های مربوط به زانو شامل موارد زیر است:

۳_ فیزیوتراپی ران پا

عضلات زیادی در ناحیه کشاله ران وجود دارند که در صورت پارگی و کشیدگی درد زیادی ایجاد می‌کنند. تمریناتی که باعث بهبود این درد می‌شوند عبارتند از:

۴_فیزیوتراپی ساق پا

مشکلات ساق پا برای همه ممکن است پیش بیاید، اما در بین ورزشکاران دو و میدانی، پرش، فوتبال و… شیوع بیش‌تری دارد. در اثر برخورد مستقیم ضربه به ساق پا یا حرکت ناگهانی، این عضله دچار کشیدگی و حتی پارگی می‌شود‌. درمان‌های موثر برای رفع درد این ناحیه شامل موارد زیر هستند:

۵_فیزیوتراپی انگشتان پا

انگشتان بخش مهمی از پا هستند که حفظ تعادل، ثبات و پشتیبانی را در حرکت بر عهده دارند. فیزیوتراپی پا در منزل برای کاهش درد انگشتان و بهبود سریع آن‌ها شامل مجموعه‌ای از تمرینات و تکنیک‌های دستی مثل ماساژ است.

فیزیوتراپی پا برای بیماران مختلف

بخشی از بیمارانی که به فیزیوتراپی پا نیاز پیدا می‌کنند، جزو افرادی هستند که دچار آسیب دیدگی پا شده‌اند که به دلیل تصادف، ضربه یا ورزش اتفاق افتاده است. ولی بخشی از این بیماران دارای آسیب دیدگی‌های مادرزادی هستند یا بعد از عمل به فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کنند. در ادامه بررسی می‌کنیم که کدام بیماران به فیزیوتراپی پا نیاز دارند.

۱_فیزیوتراپی برای شکستگی پا

فیزیوتراپی برای شکستگی پا شامل نوعی تمرینات توانبخشی برای بهبود عملکرد و قدرت پای آسیب دیده است. این تمرینات برای افزایش دامنه حرکتی و تقویت عضلات ساق پا موثر هستند و بر اساس نوع و شدت شکستگی تعیین می‌شوند. مهم‌ترین تکنیک‌های این روش درمانی عبارتند از:

۲_فیزیوتراپی برای پا‌های پرانتزی

به دلیل نرم بودن استخوان، نشستن نادرست و… پا‌ها فاصله غیر طبیعی از یکدیگر دارند. این فاصله در حد ۲ تا ۴ سانتی‌متر است و می‌تواند توسط فیزیوتراپی برطرف شود.

۳_فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

در صورت بروز آسیب جدی به مفاصل، بیمار به عمل جراحی نیاز دارد. پس از آن هم دچار زخم و تورم می‌شود که با فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو قابل جبران است.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =