مراقبت بعد از دراوردن پلاتین پا

مراقبت بعد از دراوردن پلاتین پا

پلاتین پا، جنسی از تیتانیوم یا استیل ضد زنگ دارد تا بدن بتواند سازگاری مناسبی با آن داشته باشد؛ به همین علت جراح از آن برای بی حرکت کردن شکستگی ها استفاده می کند.

عمل جراحی پلاتین ران پا، عملی بسیار پیچیده است که برای درمان شکستگی ها، مفصل های مجروح، فشار‌های شدید و بیماری های دیگری که منجر به آسیب دیدگی عمیق و شایع در قسمت پا شده‌اند، انجام می‌ شود. 

ممکن است پس از این عمل جراحی، شما به یک پانسمان‌ فشاری نیاز پیدا کنید تا به طور صحیح بتوانید از پای آسیب دیده خود مراقبت کنید. 

همچنین، در صورت تجویز پزشک، بعضی تمرینات فیزیکی ساده می ‌تواند به شما کمک کند تا بازگشت به وضعیت قبل از جراحی را سریعتر داشته باشید. مهم ترین چیز پس از این عمل، به پیشنهاد پزشک، استراحت کافی و مراقبت ‌های صحیح از پاها به مدت مشخص است.

درچه مواردی پزشک نصب پلاتین پا را تجویز می کند؟

جراحی برای نصب پلاتین ممکن است در چندین شرایط مورد توصیه پزشک قرار گیرد. به عنوان مثال:

فیزیوتراپی بعد از درآوردن پلاتین پا

در چه مواردی پزشک در آوردن پلاتین پا را تجویز می کند؟

عمل برداشتن پلاتین از پای مریض، ممکن است در چندین شرایط مورد نیاز باشد. برخی از موارد شایعی که پزشکان برای برداشتن پلاتین از پای مریض در نظر می گیرند عبارتند از:

مراقبت بعد از دراوردن پلاتین پا

بعد از برداشتن پلاتین از پای بیمار، لازم است مراقبت های ویژه ای را انجام دهید تا به سرعت بهبودی پیدا کنید. بعضی از مراقبت هایی که باید رعایت کنید عبارتند از:

۱. مراقبت از محل برداشتن پلاتین

محل قرار گیری پلاتین نیاز به تمیزی و ترمیم دارد. برای رفع عفونت یا خطر مریضی، می ‌توانید محل برداشتن پلاتین یا همان محل جراحی شده را با آب و صابون  تمیز کنید.

۲. مراقبت از بخش سایر جراحی ها به مدت چند روز

اگر در همان زمان که پلاتین برداشته شد، جراحی بدن دیگری نیز انجام شده بود، شما باید به محل دیگری که در آن جراحی شده است، اهمیت فراوانی بدهید.

۳. درمان عفونت

اگر در جریان بیماری، عفونتی ایجاد شده بود، باید بسیار مراقبت کنید تا رفع شود. ممکن است قبل از برداشتن پلاتین، عفونتی ایجاد شده باشد . 

۴. فعالیت فیزیکی ملایم

پس از برداشت پلاتین، نیاز به استراحت فعال با پای بیمار برای کمک به خونرسانی به پا خواهید داشت.

۵. تغذیه سالم

غذاهای مغذی و به مقدار کافی برای بهبود قدرت بدن بسیار مهم هستند.

۶. رعایت مراقبت های بعد از جراحی

بعد از برداشتن پلاتین، ممکن است به دنبال راه‌های دیگر برای تسکین درد و جراحات دنبال شود که پزشکان مرتبط با این مشکلات راهنمایی می کنند.

فیزیوتراپی چگونه به بهبود پا بعد از در آوردن پلاتین کمک میکند؟

فیزیوتراپی پس از برداشتن پلاتین از پای بیمار می‌ تواند بهبودی سریعتر و بهتری را ایجاد کند. به عنوان مثال، فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا قدرت و انعطاف پای خود را با حرکات و تمرینات ارتقاء دهید. با کمک فیزیوتراپی، عضلات مورد نیاز در پای شما قوی تر می شوند و بازگشت به حالت قبل برای شما آسان تر می شود. 

همچنین، فیزیوتراپی می‌ تواند به شما کمک کند تا تعادل و کنترل حرکتی پای خود را ارتقا دهید. این روش می تواند همچنین در بهبود تدریجی درد و التهاب پا شما نیز مؤثر باشد. مهم است که قبل از شروع هرنوع فیزیوتراپی، با پزشک خود مشورت کنید.

درمان با فیزیوتراپی پس از برداشتن پلاتین بسته به شرایط بیمار متفاوت است و با توجه به وضعیت جسمانی و سن بیمار طراحی می شود. برخی از تمرینات فیزیوتراپی ممکن است شامل حرکات انعطاف پذیری، تقویت عضلات و افزایش تحمل بدن باشد. همچنین، از تمرینات خاصی بهره می برند تا با بالا بردن پا، عضلات پایتان قوی شوند.

مهمترین هدف درمان با فیزیوتراپی پس از برداشتن پلاتین، بهبود حالت عمومی پای بیمار است. به عنوان مثال، فیزیوتراپی می ‌تواند به شما کمک کند تا حرکت پای خود را بازیابید و قادر شوید به راحتی پیاده روی کنید.

معمولا فیزیوتراپی، همراه با تمرینات در خانه نیز انجام می شود. این تمرینات ممکن است شامل تمرینات روزمره و رعایت نکات ویژه برای حفظ صحیح شدن پای بیمار از قبیل برخی حرکات و تمرینات باشد. به طور کلی، فیزیوتراپی می ‌تواند به شما کمک کند تا بهبود سریعتر و بهتری پس از برداشتن پلاتین از پای خود  داشته باشید و بتوانید دوباره به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

علت ورم پا بعد از در آوردن پلاتین پا چیست؟ 

عمل برداشتن پلاتین از پا ممکن است باعث آسیب رساندن به برخی از عروق درون پا شود. این آسیب ممکن است با درد و التهاب همراه باشد. پا، به منظور تقویت بافت‌ های پوست و عروق داخل پا، بیشترین خونرسانی را به عروق ارائه می ‌دهد و عروق به طور موقت انبساط و متورم می‌ شوند. به همین دلیل، ورم پا بعد از برداشتن پلاتین از پا رخ می‌ دهد.

از جمله روش ‌های درمانی برای کمک به درمان ورم پس از برداشتن پلاتین، می ‌توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. فیزیوتراپی به شما کمک خواهد کرد تا با تمرینات مناسب، عضلات مورد نیاز در پا قوی ‌تر شده و بازگشت به حالت قبل برای شما آسان ‌تر خواهد بود. 

همچنین، فیزیوتراپی می ‌تواند به شما کمک کند تا تعادل و کنترل حرکاتی پا را ارتقاء بخشید؛ این روش همچنین می‌ تواند به بهبود تدریجی درد و التهاب پا کمک کند. در هر صورت، در صورتی که به هر دلیلی، پا به شدت و یا ناشی از عوارض جانبی عمل قبلی ورم داشته باشد، بهتر است که درمان بیمار، توسط پزشک یا مربوطه صورت گیرد.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت ( سعید مزین)

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت یک مرکز تخصصی، فیزیوتراپی در تهران است که با هدف ارائه خدمات حرفه‌ ای و با کیفیت به بیماران با مشکلات اسکلتی-عضلانی و نیز افرادی که به دنبال بهبود عملکرد و وضعیت بدنی خود هستند، تاسیس شده است. 

این مرکز با بهره ‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب و بازآموزی شده، خدماتی همچون تمرین ‌های اصلاحی و تقویتی، درمان فیزیکی، ماساژ، کینزیوتراپی، درمان لیزری، اکوتراپی، درمان بوتاکس و مزوتراپی و… را ارائه می‌ دهد. در کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت، به بیماران با هر سطح سنی و هر مشکل اسکلتی-عضلانی، به شیوه‌ ای شخصی ‌سازی شده و در قالب برنامه ‌های درمانی منحصربه‌ فرد و هدفمند، خدماتی کیفی و مطابق با نیازهای آنها ارائه می‌ شود.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *