قرص برای درد سیاتیک

بهترین قرص برای درد سیاتیک

در این مقاله میخوانید

سیاتیک یکی از دردهای آزاردهنده است که از قسمت تحتانی کمر از طریق باسن شروع می‌شود و به سمت پا حرکت می‌کند. این عارضه علاوه بر درد و ناراحتی با علائمی نظیر ضعف و بی‌حسی پا یا تغییر در عملکرد روده و مثانه همراه است. درد سیاتیک موجب ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی می‌شود، قرص برای درد سیاتیک تنها جنبه ی مسکن دارد، و تنها درمان برای کنترل عصب سیاتیک فیزیوتراپی و تمرین درمانی است. 

بهترین قرص برای درد سیاتیک

دارو درمانی یک شیوه موثر برای کاهش درد و ناراحتی بیماران مبتلا به سیاتیک است و دامنه حرکتی آن‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از بیماران می‌‌پرسند بهترین قرص برای درد سیاتیک چیست و تا چه حدی درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد. موارد زیر بهترین پیشنهادها برای کاهش درد سیاتیک هستند:

۱_ داروهای غیر استروئیدی

اگر می‌خواهید بهترین قرص برای درد سیاتیک را مصرف کنید، بهتر است از داروهای غیر استروئیدی نظیر آسپرین، ناپروکسن یا ایبوپروفن استفاده کنید.

۲_ شل کننده عضله

وقتی اسپاسم‌های عضلانی ناشی از سیاتیک شدید باشد، استفاده از داروهای شل کننده عضله مانند متوکاربامول درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت بهترین قرص برای کاهش درد سیاتیک متوکاربامول است.

۳_ داروهای ضد تشنج

ممکن است با مصرف داروهای غیر استروئیدی و مسکن‌های قوی علائم درد سیاتیک بهبود پیدا نکند، در این صورت بهترین قرص برای درد سیاتیک داروهای ضد تشنج نظیر گابابتین و پرگابالین است.

بهترین درمان برای درد عصب سیاتیک

دارو درمانی و استفاده از قرص برای کاهش درد سیاتیک، کیفیت زندگی بیماران را ارتقا می‌دهد و باعث می‌شود بتوانند فعالیت‌های معمول روزانه را انجام دهند. اما توصیه می‌کنیم برای دریافت درمان مناسب و رفع درد برای مدت طولانیبه فیزیوتراپی مراجعه کنید، درمان هایی مانند منوال تراپی سیاتیک، درای نیدلینگ، طب سوزنی و یا حتی آب درمانی و دریافت برنامه تمرینی در منزل توسط فیزیوتراپ میتواند شما از نیاز استفاده از هر گونه دارو برهاند. 

علت ابتلا به درد سیاتیک چیست؟

فشار به ستون فقرات باعث می‌شود به اعصابی که در امتداد ستون فقرات قرار دارند آسیب وارد شود و دردهایی نظیر سیاتیک ایجاد شود. به طور مثال در صورتی که بالارفتن وزن یا فشار به کمر موجب ایجاد فتق دیسک کمر شود، عصب سیاتیک تحت فشار قرار می‌گیرد و درد و ناراحتی ایجاد می‌کند. همچنین تنگی و باریکی کانال نخاع از شایع‌ترین دلایل فشار به عصب سیاتیک است. 

یکی دیگر از مشکلات جسمی که باعث ایجاد درد سیاتیک می‌شود، اسپوندیلولیستیز است که در اثر امتداد مهره‌های کمر به سمت یکدیگر ایجاد می‌شود و به عصب سیاتیک فشار وارد می‌کند. 

اما عوامل دیگری نظیر اضافه وزن و چاقی، آرتروز و پوکی استخوان، همچنین عوامل دیگری که به سبک زندگی افراد ارتباط دارد، مانند پشت میز نشستن طولانی، جابه‌جا کردن اجسام سنگین یا رانندگی به مدت طولانی از مهم‌ترین مواردی هستند که موجب ایجاد درد سیاتیک می‌شوند.

آیا با تنها مصرف دارو می‌توان درد سیاتیک را درمان کرد؟

بهتر است بدانید شیوه درمانی مناسب از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. به عبارت دیگر سن و سال یا میزان درد و ناراحتی و بیماری های زمینه ای از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب شیوه درمانی است. در صورتی که شدت درد سیاتیک خیلی شدید نباشد، قرص و آمپول میتواند برای کوتاه مدت درد را برطرف کند. 

اما ممکن است درد شدید و طاقت‌فرسا باشد یا دامنه حرکتی فرد به حد زیادی کاهش یافته باشد که بیمار به فیزیوتراپی یا جراحی برای بهبود نیاز داشته باشد.

آیا درمان‌های خانگی برای درد سیاتیک موثر هستند؟

شما قطعا باید نکاتی را در زندگی روزمره ی خود برای کنترل و پیشگیری از عود سیاتیک در منزل رعایت کنید. به طور مثال بیمار می‌تواند از درمان‌هایی نظیر استفاده از کمپرس سرد یا کیسه‌های آب‌گرم استفاده کند. همچنین داشتن برنامه ورزشی منظم باعث می‌شود، اندروفین بیشتری در بدن ترشح شود و درد سیاتیک کاهش پیدا کند. 

البته لازم است بیمار ورزش را با تمرینات ساده و سبک و ورزش هایی که پزشک تجویز می کند، شروع کند. در صورتی که درد و ناراحتی کاهش پیدا کرد، امکان انجام تمرینات قدرتی و هوازی هم فراهم می‌شود. همچنین با توجه به اینکه سرکه سیب خاصیت التهابی دارد، ماساژ دادن پاها با سرکه سیب درد سیاتیک را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. 

تاثیر فیزیوتراپی بر درد سیاتیک 

یکی از موثرترین شیوه‌های درمان سیاتیک، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن مسیرهای عصب سیاتیک از تکنیک‌های مختلفی نظیر گرما و الکتروتراپی، امواج صوتی یا اولتراسوند، لیزرهای کم توان و پرتوان استفاده می‌کند تا بیمار درد و ناراحتی کمتری را تجربه کند. همچنین تکنیک‌های درمانی دیگر فیزیوتراپی نظیر ماساژ و ریلکسیشن باعث می‌شود عضلات درگیر شوند و با ترشح اندروفین دردهای سیاتیک کاهش پیدا کند.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =