راه رفتن بعد از بازکردن گچ پا

راه رفتن بعد از بازکردن گچ پا (نرمش + فیزیوتراپی)

از گذشته تا کنون در مواقعی چون پاره شدن رگ‌ها و تاندون و یا استخوان‌های شکسته محل مورد نظر گچ گرفته می‌شود. هدف از گچ گرفتن پا، بی حرکت کردن موقت مفصل یا استخوان‌های پا است تا آسیب‌های به وجود آمده به صورت کامل بهبود یابند. در این مطلب قصد داریم به نحوه انجام مراقبت‌ها بعد از باز کردن گچ پا بپردازیم. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید تا پایان مطالب همراه ما باشید…

طرز خوابیدن با پای گچ گرفته

خوب خوابیدن با پای گچ رفته ممکن است برای چند روز اول دشوار باشد، اما به مرور زمان به آن عادت می‌کنید. یکی از مراقبت‌ها بعد از باز کردن گچ پا، طرز خوابیدن بعد از باز کردن گچ آن است. در ادامه نحوه‌ی صحیح زمان خواب با پای گچ رفته را شرح می‌دهیم:

فیزیوتراپی بعد باز کردن گچ پا

مراقبت‌های بعد از باز کردن گچ پا

مراقبت های بعد از باز کردن گچ پا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ممکن است شما بهبودی کامل خود را بدست نیاورده باشید…

۱_ قرار دادن پا در آب گرم 

انجام دادن مراقبت‌ها بعد از باز کردن گچ پا، تا زمان بهبودی کامل بسیار ضروری است. معمولا افراد پس از برداشتن گچ پا، با خشکی پا مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی برای حل مشکل خشکی پا، می‌توانید پاها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آب گرم قرار دهید. 

بعد از خارج کردن پاها از آب، بهتر است پاها را به آرامی و با استفاده از یک حوله خشک کنید. علاوه ‌بر این می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده در قسمت‌های خشک پا استفاده کنید.

۲_ نرمشهای پس از بازکردن گچ پا

یکی دیگر از مراقبت‌ها بعد از باز کردن گچ پا، انجام ورزش مچ پا است‌. انجام دادن تمرینات و از سر گیری حرکات عادی، به مرور زمان درد و احساس سفتی پا را کاهش می‌دهد. انجام تمرینات چند بار در طول روز و به طور منظم بسیار مفید و موثر است.

۳_ مالش پا 

برای بهبود سریع پا می‌توانید به آرامی آن را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که پای خود را به شدت ماساژ ندهید زیرا این کار باعث آسیب رساندن به پوست شما می‌شود.

راه رفتن بعد از باز کردن گچ پا

راه رفتن بعد از باز کردن گچ پا کمی دشوار به نظر می‌رسد، در اوایل کار، زمان راه رفتن می‌توانید از عصا استفاده کنید. بعد از برداشتن گچ پا امکان دارد تا چندین هفته روی پایی که صدمه دیده لنگ لنگان بزنید، در چنین شرایطی جای هیچ گونه نگرانی نیست. 

طرز راه رفتن شما پس از مدتی با انجام تمرینات ملایم بهبود می‌یابد. بسیاری از افراد برای راه رفتن بعد از باز کردن گچ پا نیاز به انجام فیزیوتراپی ندارند‌. به طور کلی فعالیت‌های روزانه در عرض چند هفته تا چندین ماه به حالت عادی باز می‌گردند‌. اما در برخی موراد بهرمندی از فیزیوتراپی بعد از باز کردن گچ پا به بهبودی هرچه سرعتر شما کمک میکند.

فیزیوتراپی بعد از باز کردن گچ پا

اگر هنگام راه رفتن بعد از باز کردن گچ پا، پای شما ضعیف شده است و نمی‌توانید به راحتی حرکت کنید، برای حل مشکل باید فیزیوتراپی در منزل و یا در مراکز درمانی را شروع کنید. حرکات برنامه‌ ریزی شده برای فیزیوتراپی را می‌توان مجددا ارزیابی کرد. در زمان انجام فیزیوتراپی سوالاتی از شما پرسیده می‌شود. هدف این کار بهبود هر چه سریع‌تر شما خواهد بود. 

توصیه می‌شود بیمار در زمان انجام فیزیوتراپی لباس راحتی بپوشد تا بتواند حرکات را به راحتی انجام دهند. پس از این که فیزیوتراپیست بدن شما را ارزیابی کرد، بر اساس پیشرفت شما یک سری از تکنیک‌های درمانی برای شما در نظر گرفته می‌شود، همچنین یک سری از تمرینات برای انجام دادن در خانه به شما آموزش داده می‌شود. این تمرینات بهترین فرصت را برای بهبود کامل شما فراهم خواهند کرد.

درمان ورم پا بعد از باز کردن گچ

یکی از مشکلات مهمی که ممکن است بعد از باز کردن گچ پا به وجود آید، تورم پا است. در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی حتما آن را جدی بگیرید، و به سرعت برای درمان آن اقدام کنید. در بیشتر موارد ورم پا بعد از برداشتن گچ آن طبیعی است و به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند. 

برای کاهش درد ناشی از تورم، می‌توانید تمرینات گرم کردن مچ پا را انجام دهید. گرما می‌تواند میزان تورم و درد را کاهش دهد و آستانه تحمل شخص را افزایش دهد. علاوه ‌بر این، مصرف داروهای ضد التهاب و ضد درد، می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.

شایع‌ترین دلیل تورم پا پس از باز کردن گچ آن بی حرکتی مفصل است که می‌توانید با انجام دادن بعضی تمرینات و حرکات به قسمت آسیب دیده پا کمک کنید. 

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *