فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل

فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل

ما هر لحظه برای کار کردن، غذا خوردن، ورزش کردن، رانندگی یا هر فعالیت دیگری از دست‌ خود استفاده میکنیم، بطوریکه گاها متوجه فرسایشی که این استفاده مکرر بر دست میگذارد، نیستیم. در برخی موراد اما ابتلا به عارضه های متخلف مانند سکته مغزی باعث آسیب به دست میشود و فرد به دلیل نداشتن توانایی حرکتی لازم برای مراجعه به کلینیک، به اجبار باید از خدمات فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل و یا هر نوع خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کند.

۱۰ علامت آسیب دیدگی انگشتان دست

ورزش‌های تقویتی برای انگشتان دست در منزل

بعد از معاینه انگشتان شما و تشخیص عارضه ایجاد شده، فیزیوتراپیست برای شما تمرین‌های لازم را تجویز می‌کند. ابتدا باید تصمیم بگیرید که فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل را انجام دهید یا کلینیک. یادتان باشد این دو مورد هیچ فرقی از نظر نوع تمرین‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده ندارند. یعنی فیزیوتراپیست ما در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، تمام تمرینات مورد نیاز برای فیزیوتراپی انگشتان دست را هم در کلینیک و هم در منزل انجام می‌دهد و با تمام دستگاه‌ها نیز در منزل شما کار می‌کند. 

بعد از اینکه نوع فیزیوتراپی خود را انتخاب کردید، جلسات درمان شما آغاز می‌شوند. یکی از مزیت‌های فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل نسبت به انجام جلسات درمانی شما در کلینیک، امکان برگزاری تمام جلسه‌ها بدون تاخیر یا عقب انداختن است. یعنی زمان خود را بهتر مدیریت می‌کنید و نیازی نیست دائما دنبال خالی کردن وقت برای این جلسات خود باشید. بعد از انجام تمرین‌ها، فیزیوتراپیست از شما می‌خواهد که این تمرینات تقویتی را هم در خانه انجام دهید:

فیزیوتراپی انگشت

فیزیوتراپی انگشتان معمولا به چه بیمارانی توصیه می‌شود؟

در ادامه توضیح می‌دهیم که کدام بیماران به انجام تمرین‌های فیزیوتراپی برای انگشتان آسیب دیده نیاز دارند:

۱_ دررفتگی انگشت دست

اغلب ورزشکارانی مانند بسکتبالیست‌ها، والیبالیست یا ورزشکاران در رشته هندبال ممکن است دچار دررفتگی انگشت دست شوند. در واقع این عارضه بیش‌تر برای ورزشکارانی که با توپ سر و کار دارند، اتفاق می‌افتد. در این حالت پزشک، فیزیوتراپی انگشتان دست را تجویز می‌کند. شما می‌توانید از فیزیوتراپیست خود بخواهید که جلسات درمانی را در منزل برگزار کنید. 

۲_ انگشت ماشه‌ای

انگشت ماشه‌ای نام عارضه‌ای است باعث تورم و درد در ناحیه انگشتان شما می‌شود. با ابتلا به انگشت ماشه‌ای، دامنه عملکردی انگشت‌های شما نیز کاهش پیدا می‌کند. یعنی شما نمی‌توانید انگشتان خود را به خوبی حرکت دهید. بیمارانی که این علامت‌ها را دارند به عارضه انگشت ماشه‌ای مبتلا شدند:

۳_ شکستگی انگشت‌ها

شکستگی انگشت‌های دست ممکن است به علت‌های مختلفی مانند آسیب به انگشت‌ها، شکستگی‌های میکروسکوپی در اثر ورزش یا زمین افتادن و… اتفاق بیفتد. برای درمان شکستگی انگشت‌ها، پزشک برای شما تمرینات فیزیوتراپی را تجویز می‌کند. 

فیزیوتراپی تاندون دست برای بهبود عملکرد انگشتان

به دلیل بریدگی یا ضربه دیدن، تاندون‌های دست آسیب می‌بینند. کشیدگی و آسیب دیدگی تاندون با درد شدیدی همراه است. به دلیل همین آسیب در تاندون‌ها و درد شدید، بیمار نمی‌تواند انگشتان دست خود را به خوبی حرکت بدهد. 

با آسیب به تاندون، محل آسیب دیده دچار تورم می‌شود و در صورت آسیب به رگ‌های خونی، آثاری از کبودی را می‌بینید. از دیگر علائم آسیب به تاندون می‌توان به مواردی مانند بی تحرکی، ضعف دست و سوزن سوزن شدن اشاره کرد. 

با تسکین درد تاندون دست، اکنون برای حرکت دادن انگشتان خود به تمرین‌های فیزیوتراپی نیاز دارید. با استفاده از سرما درمانی نیز آثار کبودی روی دست از بین می‌روند. اما فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل یا کلینیک به بهبود عملکرد انگشت‌های دست شما بیش‌تر کمک می‌کند.

برای بهبود تاندون آسیب دیده، فیزیوتراپیست روش‌های درمانی زیر را پیشنهاد می‌کند:

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *