فیزیوتراپی در منزل کرج

یکی از روش‌های مورد استفاده برای بازگرداندن توان و عملکرد مناسب بدن، فیزیوتراپی است. یک فیزیوتراپیست از روش‌های مختلفی مانند طب سوزنی، ماساژ، گرما درمانی و سرما درمانی، کشش عضلات و درمان‌های دستی برای درمان استفاده می‌کند. ارائه تمام این روش‌ها به‌صورت خدمات فیزیوتراپی در منزل محدود کرج و محل کار برای شما بیماران عزیز توسط کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت امکان‌پذیر است. شما توسط فیزیوتراپیست ویزیت می‌شوید و تمریناتی را با هدف توانبخشی، بازپروری، بهبود عملکرد، حرکت و قدرت انجام می‌دهید. 

بدن شما بعد از آسیب دیدن تحت شرایطی مانند شکاف یا شکستگی در استخوان‌ها، سکته مغزی، صدمات ورزشی، اختلالات عصبی و جراحی باید به حالت طبیعی خود بازگردد، به همین دلیل باید توسط یک فیزیوتراپی تحت درمان قرار بگیرید. 

هزینه فیزیوتراپی در محل بر چه اساس محاسبه می شود؟

نوع روش فیزیوتراپی (استفاده از دستگاه یا درمان های دستی)، تعداد جلسات، نوع آسیب، تعداد اندام‌هایی که به فیزیوتراپی نیاز دارند جزء مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت فیزیوتراپی در خانه و محل کار هستند. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی گفت. شما می‌توانید از طریق راه های ارتباطی در سایت و یا با از طریق دکمه ی زیر جهت استعلام هزینه دقیق فرآیند فیزیوتراپی خود در منزل با کارشناسان کلینیک در ارتباط باشید:

مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در محل

برای بسیاری از بیماران، مراجعه مکرر به مرکز فیزیوتراپی مشکل است. همچنین برای هر بار رفتن به مرکز فیزیوتراپی باید هزینه زیادی بابت رفت و آمد بپردازید. گاهی در مراجعه حضوری از سمت بیماران یا پزشک نیز ممکن است بی‌نظمی‌هایی به وجود بیاید. به همین دلیل یکی از بهترین خدمات ما در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل است. این روزها تمام خدمات از ارزیابی وضعیت بیمار تا درمان در منزل بیمار انجام می‌شود.

چه محیطی برای خدمات فیزیوتراپی در محل مناسب است؟

انواع خدمات فیزیوتراپی در محل

خدمات فیزیوتراپی توسط ین کلینیک ما برای تمام بیماران در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود. از آنجایی که یکی از سوالات پرتکرار مراجعین، نحوه ی حمل و نقل دستگاه های مورد نیاز است، باید بگوییم که دستگاه های خدمات فیزیوتراپی در منزل اختصاصا برای این امر طراحی شده اند تا حمل و نقل راحت تری داشته باشند. خدمات زیر گوشه ای از خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند:

۱_ فیزیوتراپی زانو

زانو به عنوان عضو مهمی در بدن تقریبا در هر یک از فعالیت‌های فرد نقش دارد. بیش‌تر بیماران با شکایت از آسیب به رباط و مینسیک‌های زانو، شکستگی‌ها، آرتروز و تخریب مفصل زانو، پارگی رباط صلیبی و… برای خدمات فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند. تمرینات طبی، طب سوزنی و الکتروتراپی جزء پرکاربردترین خدمات فیزیوتراپی برای زانو هستند.

۲_ فیزیوتراپی سکته مغزی

در پی انسداد یا پارگی بعضی عروق مغزی، خون رسانی و رساندن اکسیژن کافی به مغز به درستی انجام نمی‌شود. هدف از فیزیوتراپی سکته مغزی، بازگرداندن توانایی‌های قبلی بیمار پیش از ابتلا به این بیماری است. برای ارائه خدمات فیزیوتراپی به این بیماران، اختلالات در حواس و درد، حرکت، حافظه، درک و فهم و عاطفه در نظر گرفته می‌شود. به دلیل وجود تمام این مشکلات، بیماران می‌توانند برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل برای سکته مغزی درخواست دهند.

۳_ فیزیوتراپی گردن

تحمل وزن سر، انعطاف پذیری گردن و عادات غلط انسان‌ها باعث شده بیماران زیادی به فیزیوتراپی برای گردن نیاز داشته باشند. بیش‌تر این تمرینات برای درد گردن، ساییدگی، درمان آرتروز، کاهش فتق دیسک بین مهره‌ای و فاصله آن انجام می‌شوند.

۳_ فیزیوتراپی فلج اعضا 

فیزیوتراپیست برای فیزیوتراپی فلج به یک برنامه درمانی منظم نیاز دارد و فقط روی دست یا پای آسیب دیده تمرکز نمی‌کند. هدف از تمرینات برای این بیماران، بهبود حرکت عضلات در کل بدن است.

۴_ فیزیوتراپی پارکینسون

از آنجایی که پارکینسون، حرکت فرد را دچار اختلال می‌کند؛ تمرکز فیزیوتراپی پارکینسون بر بهبود توانایی حرکتی این بیماران است.

۵_ فیزیوتراپی حمله قلبی

با تمرینات فیزیوتراپی برای بیماران دچار حمله قلبی، ضربان قلب و فشار خون هنگام استراحت یا انجام فعالیت‌های بدنی کاهش پیدا می‌کنند.

۶_ فیزیوتراپی آسم

با ابتلا به بیماری آسم، مجاری هوایی به‌صورت موقت، بسته و نفس کشیدن بیمار سخت‌تر می‌شود. طی ارائه خدمات فیزیوتراپی آسم در منزل یا کلینیک، تمریناتی برای کمک به بهبود آسم این بیماران آموزش داده می‌شود.

۷_ فیزیوتراپی انسداد ریوی

بیماری انسداد ریوی با تاثیر بسیار بدی بر تنفس بیمار همراه است. طی فیزیوتراپی انسداد ریوی، جلوی تجمع ترشحات در این اندام گرفته می‌شود و با آزادسازی اسپاسم عضلات، بیمار راحت‌تر نفس می‌کشد.

۸_ فیزیوتراپی بعد از جراحی

حرکت کردن برای بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، کمی سخت‌تر از سایر بیماران است. اما باز هم راهی برای ارائه تمرینات فیزیوتراپی وجود دارد؛ زیرا با استفاده از حرکات فیزیوتراپی در منزل برای بیماران بعد از عمل جراحی، فرد بار دیگر تحرک خود را به دست می‌آورد.

۹_ فیزیوتراپی کمر

با تشخیص حاد یا مزمن بودن کمر درد، بیمار به فیزیوتراپیست ارجاع داده می‌شود. اما علاوه بر تمرینات فیزیوتراپی، بیمار باید طرز نشستن صحیح، بلند شدن و برداشتن اجسام از روی زمین و برخی از تمرینات کششی را به خوبی آموزش ببیند. بد شکلی‌های ناحیه کمر، ناهماهنگی بین فعالیت‌های اعصاب در این ناحیه و ضعف عضلات بخش کمر توسط تمرینات فیزیوتراپی مورد اصلاح و درمان قرار می‌گیرد. بسته به شرایط بیمار ممکن است از روش‌های تحریک اعصاب به‌صورت الکتریکی، ورزش درمانی، طب سوزنی و درمان‌های دستی استفاده شود.

۱۰_ فیزیوتراپی لگن

در خانم‌های باردار یا افرادی که دچار ضعف یا سفتی بیش از حد در لگن هستند، مشکلاتی مانند بی اختیاری و اختلالات دفع مدفوع و ادرار به وجود می‌آید. تمرینات فیزیوتراپی لگن در منزل و ورزش برای این آسیب‌های لگن مناسب هستند.

۱۱_ فیزیوتراپی پا

مشکلات پا در افراد مبتلا به بیماری‌های دیگر به وجود می‌آید. با ورزش و تمرینات فیزیوتراپی در منزل، تمامی این مشکلات در پا بهبود پیدا می‌کنند.

۱۲_ فیزیوتراپی صورت

بیماران مبتلا به فلج بل یا سکته مغزی، دچار اختلال در عضلات صورت می‌شوند. در صورت تمایل بیمار و عدم علاقه به خارج شدن از منزل، خدمات فیزیوتراپی صورت در منزل نیز ارائه می‌شود.

چه بیمارانی به فیزیوتراپی در محل نیاز دارند؟

تمامی بیمارانی که ناشی از مشکلات ارتوپدی و جسمانی نیاز به فیزیوتراپی داشته اما توان و یا زمان کافی برای مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند، میتوانند از خدمات فیزیوتراپی در خانه استفاده کنند. از جمله مشکلاتی که شما را نیازمند انجام فرایند فیزیوتراپی میکنند موارد زیر را میتوان نام برد:

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد