آمپول کتورولاک برای دیسک کمر

آمپول کتورولاک برای دیسک کمر

بسیاری از افراد، زمانی که جراحی می‌کنند، ممکن است با دردهای زیادی مواجه شوند. در همین زمان است که آمپول کتورولاک، به داد آنها می‌رسد. آیا تا به حال از این آمپول استفاده کرده‌اید؟ ما در این مقاله می‌خواهیم آمپول کتورولاک برای دیسک کمر را بررسی و همچنین به طور کلی ببینیم: 

این آمپول، اساسا، چیست و چه کاربردی دارد؟ 

دوز مصرفی آن، برای هر فرد چقدر است؟

 آیا کتورولاک عوارضی را برای بدن با خود به همراه دارد؟ 

و آیا آمپول کتورولاک برای درد دیسک کمر مفید است؟

آمپول کتورولاک برای چه مشکلاتی کاربرد داره؟

اولین موضوعی که لازم است آن را بدانید این است که امپول کتورولاک چیست؟ این آمپول به عنوان یک داروی ضددرد، شناخته می‌شود که زیردسته داروهای ضدالتهاب استروئیدی محسوب می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است از آن برای مدیریت و کاهش دردهای متوسط تا حاد، استفاده می‌کنند. این دارو را معمولاً برای دردهای معمولی و برای مصرف طولانی مدت تجویز نمی‌کنند. 

بلکه زمانی آن را تجویز می‌کنند که بیمار به علت درد شدید، به مسکنی مانند مورفین نیاز داشته باشد. لازم به ذکر است که این دارو به دلیل عوارضی که دارد نباید بیشتر از بازه زمانی ۵ روز، به بیمار، تجویز شود. می‌توان گفت که این دارو نسبت به باقی ضدالتهاب ها، تأثیر به مراتب بیشتری دارد.

تأثیر آمپول کتورولاک برای دیسک کمر

این دارو برای موارد زیادی از جمله دندان‌درد، سردرد و… کاربرد دارد. آمپول کتورولاک برای دیسک کمر نیز بین مردم استفاده می‌شود. ولیکن باید گفت تأثیر چندانی بر درد آن ندارد. چرا که این آمپول بیشتر، جنبه شل‌کننده عضلانی دارد. لازم به ذکر است داروهای دیگری برای درد کمر مانند آمپول متوکاربامول و روباکسین وجود دارد که تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آمپول کتورولاک برای دیسک کمر دارند.

🔔 در ویدئو زیر مزین در رابطه با تاثیر مثبت فیزیوتراپی برای دیسک کمر صحبت میکنند…

نحوه عملکرد آمپول کتورولاک چگونه است؟

اکنون می‌خواهیم در ابتدا بدانیم عملکرد این آمپول به طور کلی به چه صورت است؟‌ کتورولاک از طریق انسداد تولید برخی از مواد طبیعی که در بدن شما وجود دارد باعث التهاب می‌شود. انسداد نیز به نوبه خود، باعث می‌شود تورم، درد یا تب، کمتر شود. 

سیستم ایمنی بدن، مواد شیمیایی تولید می‌کند و این آمپول با جلوگیری از تولید آن، التهاب، درد، قرمزی و تب ناشی از آن را کاهش می‌دهد. در نتیجه شما زودتر روند بهبودی خود را طی کرده و به زندگی عادی خود بازمی‌گردید. این دارو pg را مهار کرده و به عنوان یک ضدّ درد، به بیمار، تزریق می‌شود.

دوز مصرفی کتورولاک چقدر است؟

 نمی‌توان یک عدد واحد را به عنوان دوز مصرفی این دارو اعلام کرد. چرا که به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل می‌تواند شامل سن، نوع پاسخ‌گویی و عکس‌العمل بدن شما نسبت به دارو و وضعیت بیماری باشد. اگر بخواهیم به طور کلی دوز مصرفی را برای گروه‌های سنی مختلف تعیین کنیم به صورت زیر می‌شود: 

عوارض آمپول کتورولاک شامل چه مواردی است؟

هر دارویی که شما مصرف می‌کنید می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشید. اما بهتر است این را هم بدانید که اگر پزشک داخلی این دارو را برای شما تجویز نمود حتماً با علم بر این نکته بوده است که مزیت آن برای شما بیشتر از ضرر آن است. بسیاری از کسانی که این دارو را مصرف می‌کنند دچار عوارض ناشی از آن نشده‌اند. 

از جمله شایع‌ترین عوارض کتورولاک می‌توان به مواردی نظیر سردرد، دل‌پیچه، گیجی و یا عدم هوشیاری اشاره کرد. در صورت بروز هر یک از علائم، لازم است که در اسرع وقت، با فوریت پزشکی تماس بگیرید.

عوارض جانبی کتورولاک شامل موارد زیر می‌شود:

آمپول کتورولاک

عوارض کتورولاک بر روی کلیه چیست؟

این مورد به ویژه در مورد افرادی صدق می‌کند که مشکل خفیف کلیوی دارند. در این صورت لازم است که حتماً این دارو را با رعایت احتیاط، مصرف نمایند.

ولیکن اگر بخواهیم به عوارض کلی مصرف آن بپردازیم باید تأثیر آن بر کلیه را جدی گرفت. برای پیشگیری از این مسأله، لازم است که پزشک، مقدار مصرف آن را در بیمار دارای نارسایی کلیه، با دقت رصد کند.

موارد احتیاط تزریق آمپول کتورولاک در بیماران

یکی از موضوعاتی که هنگام مصرف یک دارو باید به آن توجه داشته باشید، موارد احتیاط آن است. به همین دلیل، لازم است که پیش از مصرف، در مورد وضعیت خود با پزشک صحبت کنید تا بتواند به شما مشاوره درستی در مصرف آن دهد. از جمله موارد احتیاط داروی کتورولاک می‌توان موارد زیر را برشمرد:

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *