فیزیوتراپی دیسک گردن

فیزیوتراپی دیسک گردن (جلسات لازم و هزینه)

در این مقاله میخوانید

همه بیماران برای مراجعه به پزشک و شروع درمان، سوالاتی درباره هزینه، روش درمان و مدت زمان آن دارند. آیا دیسک گردن با فیزیوتراپی درمان می شود؟ چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک گردن لازم است؟ این احتمالا اولین سوالی است که در جلسه معاینه برای درمان دیسک گردن، از پزشک می‌پرسید. 

به طور کلی فیزیوتراپیست با توجه به شدت عارضه بیمار، نوع روش درمان و عوامل دیگر درباره تعداد جلسات نظر می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره تعداد جلسات فیزیوتراپی برای دیسک گردن توضیح دهیم.

فیزیوتراپی دیسک گردن

از آنجایی که دیسک گردن بعد از دیسک کمر شایع‌ترین اتفاقی است که برای عضلات پیش می‌آید، راهکارهای زیادی به جز جراحی برای درمان آن به وجود آمده است. یکی از بهترین راهکارها که علاوه بر تسکین درد به توانایی‌های حرکتی گردن شما کمک می‌کند، فیزیوتراپی دیسک گردن است.

تعداد جلسات لازم برای فیزیوتراپی دیسک گردن

نمی‌توان به طور دقیق درباره اینکه چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک گردن لازم است، نظر داد؛ زیرا فیزیوتراپیست با بررسی شرایط بیمار تشخیص می‌دهد. تعداد جلسات برای هر بیمار متفاوت است. اگر آسیب گردنی بیمار مربوط به سال‌ها پیش بوده باشد، مطمئنا به تعداد جلسات بیش‌تری برای درمان نیاز دارد. به طور کلی دوره‌های فیزیوتراپی دیسک گردن باید به‌صورت متناوب باشند. یعنی ممکن است جلسات درمانی بیمار بعد از ۱۰ جلسه درمان و بهبودی، ادامه پیدا کند. تمام این موارد به تشخیص فیزیوتراپیست بستگی دارد.

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی برای دیسک گردن

نوع روش درمانی مورد استفاده برای عارضه گردنی بیمار، خصوصی یا عمومی بودن کلینیک، داشتن بیمه پایه و تکمیلی از مواردی هستند که روی هزینه هر جلسه فیزیوتراپی برای دیسک گردن تاثیر می‌گذارند. همچنین این هزینه فیزیوتراپی در هر سال متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره هزینه‌های فیزیوتراپی دیسک گردن مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برای بسیاری از بیماران، مراجعه مکرر به مرکز فیزیوتراپی مشکل است. همچنین برای هر بار رفتن به مرکز فیزیوتراپی باید هزینه زیادی بابت رفت و آمد بپردازید. گاهی در مراجعه حضوری از سمت بیماران یا پزشک نیز ممکن است بی‌نظمی‌هایی به وجود بیاید. به همین دلیل یکی از بهترین خدمات ما در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل است. این روزها تمام خدمات از ارزیابی وضعیت بیمار تا درمان در منزل بیمار انجام می‌شود.

بهترین فاصله زمانی بین جلسات فیزیوتراپی 

اینکه چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک گردن لازم است یا جلسات باید چقدر از هم فاصله داشته باشند، توسط پزشک و با توجه به شدت عارضه گردنی شما بستگی دارد. یعنی پزشک بعد از معاینه تعیین می‌کند که جلسات را در چه فاصله‌ای از هم قرار دهد. 

به طور کلی سه جلسه اول پی در پی خواهد بود و بعد رفته رفته فاصله بین جلسات بیش‌تر می‌شود. برای بیمارانی که توانایی حرکتی خوبی ندارند از جمله معلولین، بیماران دارای سکته مغزی و… نیز پیشنهاد ما، استفاده از خدمات فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل است.

درمان های مناسب برای دیسک گردن

فیزیوتراپیست بعد از تشخیص درست عارضه گردنی با اقدامات فیزیکی، عضلات را تقویت می‌کند. همچنین برای فعالیت روزمره، آموزش‌های اصلاحی را به فرد یاد می‌دهد تا از آن‌ها به عنوان مکمل استفاده کند. فیزیوتراپیست می‌تواند با روش‌های زیر، عارضه دیسک گردن بیمار را درمان کند:

۱_ الکتروتراپی

در این روش از یک دستگاه برای ارسال جریان الکتریکی به ناحیه آسیب دیده استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای گردن درد، پالس‌های الکتریکی را به عصب‌های حسی که زیر پوست قرار گرفتند، می‌فرستند. در نتیجه التهاب کاسته و درد گردن کم‌تر می‌شود.  

۲_ لیزر درمانی

در لیزر درمانی، لیزر درست روی محل درد قرار می‌گیرد و اثر می‌کند. بعد از چند جلسه لیزر درمانی برای دیسک گردن می‌توانید نتیجه آن را روی بهبود این عارضه ببینید:

درمان با RF

۳_ درمان دیسک گردن با RF

در روش درمانی آر اف (رادیو فرکوئنسی)، فیزیوتراپیست تعدادی سوزن را روی محل عصب‌های شما قرار می‌دهد. بعد از اطمینان از قرارگیری درست این سوزن‌ها روی عصب‌های گردنی، فرایند درمان آغاز می‌شود. طی درمان با RF به اعصاب محل آسیب دیده گرما داده می‌شود و آن‌ها را مسدود می‌کند. در نتیجه هیچ سیگنال دردی به مغز ارسال نمی‌شود و رفته رفته بیمار بهبود پیدا می‌کند.

۴_ منوال تراپی یا درمان دستی

روش‌های مختلفی برای بهبود دیسک گردن وجود دارد. گاهی پزشکان با استفاده از تکنیک کایروپراکتیک و درمان‌های دستی این کار را انجام می‌دهند. در این روش فیزیوتراپیست با فشار به ناحیه آسیب دیده به کاهش درد و بهبود آن کمک می‌کند. 

اگر به دلیل فتق دیسک گردن در عملکرد مفصل‌ها اختلال ایجاد شود، فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک ممکن است از تکنیک‌های درمان دستی با سرعت پایین‌تر استفاده کند. به این تکنیک، منیپولیشن می‌گویند.

۵_ مگنت تراپی

در روش دیگری برای کاهش دردهای ناشی از دیسک گردن و اصلاح فرم گردن از مگنت تراپی استفاده می‌شود. با مگنت تراپی، میدان‌های مغناطیسی که روی پوست قرار می‌گیرند. آهن موجود در خون شما با میدان‌های مغناطیسی وارد شده ارتباط می‌گیرند و در نهایت گردش خون بهبود پیدا می‌کند. 

به همین دلیل دیگر درد ناشی از دیسک گردن را احساس نمی‌کنید. ممکن است فیزیوتراپیست برای تاثیر بیش‌تر، مگنت‌ها را روی سرخرگ اصلی قرار دهد.

مگنت تراپی برای دیسک گردن

۶_ منیپولیشن و اصلاح دیسک گردن

یکی دیگر از درمان‌های دستی که برای اصلاح فرم گردن و تسکین دردهای ناشی از دیسک گردن فایده دارد، منیپولیشن است. با منیپولیشن گردن، درد کم‌تری را در این ناحیه حس می‌کنید و محدودیت‌های عضلات گردنی شما برطرف می‌شود.

۷_ طب سوزنی

برای درمان دردهای ناشی از دیسک گردن و اصلاح فرم گردن، طب سوزنی نسبت به درمان دارویی نتیجه بهتری دارد. در این روش فیزیوتراپیست تعدادی سوزن را روی محل آسیب دیده قرار می‌دهد. طب سوزنی ممکن است به عنوان یک روش درمانی کامل یا روشی مکمل دیگر راه‌های درمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

درای نیدلینگ برای دیسک گردن

۸_ درای نیدلینگ

اگر شما هم ترجیح می‌دهید به جای درمان دیسک گردن با جراحی روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و روش‌هایی با آسیب کم‌تر را انجام دهید، درای نیدلینگ بهترین گزینه برای شما است. درای نیدلینگ در مکانیسم درمانی با طب سوزنی فرق دارد. در این روش این سوزن‌های خشک را روی ناحیه آسیب دیده گردنی شما قرار می‌دهند تا فشار از روی عضلات برداشته شده و درد را کم کند.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =