ا کایروپراکتیک

کایروپراکتیک چه کسی است؟

بسیاری از افراد با نوعی درد مزمن درگیر هستند. بر اساس آمارها، کمر درد دومین درد رایجی است که افراد به دنبال درمان آن هستند. کایروپراکتیک (Chiropractic) یکی از گزینه‌ها برای کنترل درد، از جمله کمردرد، گردن درد و دیگر درد های عضلانی است. احتمالا برای شما سوال باشد که این روش درمانی توسط چه کسی انجام می‌شود؟ این فرآیند توسط کایروپراکتیک (فیزیوتراپیست) و در کلینیک فیزیوتراپی معتبر ارائه خواهد شد. 

در این مقاله از مجله کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت، ابتدا به کایروپرواکتیک، کاربرد و نحوه کار آن پرداخته‌ایم لازم به ذکر است خدمات کایروپراکتیک در منزل و کایروپراکتیک دیسک کمر توسط کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت انجام میشود.

در ویدئو زیر کایروپراکتیک کمر را توسط سعید مزین مشاهده می کنید…

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک یک روش درمانی است که در آن کایروپراکتیک از دست‌ها یا ابزارهای ویژه برای دستکاری مفاصل بدن استفاده می‌کند. این کار به تنظیم مجدد مفاصل کمک می‌کند و به‌صورت کاملا مفید باعث تسکین درد بیمار می‌شود. 

درمان با کایروپراکتیک بیشتر روی ستون فقرات متمرکز است؛ اما با توجه به مشکلی که بیمار با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند، می‌تواند روی سایر قسمت‌های بدن هم تمرکز داشته باشد. اگر به‌صورت کلی به مزایای بسیار کایروپراکتیک اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را نام برد:

درمان کایروپراکتیک شباهت‌هایی با فیزیوتراپی دارد؛ چراکه هر دو روش درمانی برای تعدادی از مشکل‌های یکسان مفید هستند. به‌طور کلی، کایروپرواکتیک بیشتر از کار عملی برای تسکین علائم استفاده می‌کند؛ اما در فیزیوتراپی بیشتر روی توانبخشی آسیب‌ها با حرکات کششی و ورزش تاکید دارند.

کاربردهای کایروپراکتیک

هر شخص ممکن است به دلایل خاص یا تجویز ارتوپد به کایروپراکتیک (فیزیوتراپ)، مراجعه کند؛ اما به‌طور واضح باید گفت که کایروپراکتیک برای درمان سیستم اسکلتی عضلانی کاربرد دارد. افراد در صورت داشتن یکی از مشکلات زیر، می‌توانند درمان کایروپراکتیک را انتخاب می‌کنند:

کایروپراکتیک توسط چه کسی انجام می‌شود؟

کایروپراکتیک توسط کایروپراکتیک (فیزیوتراپیست) انجام می‌شود. می‌تواند بسیاری از بیماری‌هایی که بر سیستم عصبی و اسکلتی عضلانی تاثیر می‌گذارند، درمان می‌کند. در واقع کایروپراکتیک را پزشکی در نظر بگیرید که از هر نوع درد یا اختلال در عملکرد عضلانی، استخوانی یا مفصلی شما مراقبت می‌کند. 

اگر شما در سیستم اسکلتی عضلانی خودتان مشکل دارید، کایروپراکتیک می‌تواند روش‌ درمانی جایگزین را بدون تجویز دارو انجام دهد. کارهایی که یک کایروپراکتیک انجام می‌دهد شامل موارد زیر است:

مرکز مناسب برای انجام کایروپراکتیک در تهران

در تهران مراکز متعدد فیزیوتراپی برای کایروپراکتیک وجود دارد. کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت به‌عنوان یکی از مراکز معتبر کایروپراکتیک در تهران فعالیت می‌کند. این کلینیک با استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه و تجهیزات پزشکی، درمان هر نوع مشکل را امکان‌پذیر کرده است. سعید مزین، فیزیوتراپیست و کایروپراکتیک کلینیک خانه سلامت، علاوه‌ براینکه دارای تحصیلات مرتبط در این زمینه می باشد؛ تاکنون چندین مورد کایروپراکتیک را به‌صورت موفق‌آمیز انجام داده‌اند. 

کایروپراکتیک

کایروپراکتیک چگونه عمل می‌کند؟

در مراجعه اول، کایروپراکتیک (فیزیوتراپ) یک معاینه پزشکی را انجام می‌دهد و همچنین در مورد سابقه پزشکی سوالاتی می‌پرسد. پس از اینکه اطلاعات بیشتری در مورد علائم و دلایل مشکل به‌دست آورد، یک برنامه درمانی بر اساس یافته‌های معاینه و نتایج آزمایشات تنظیم می‌کند. 

برای انجام تکنیک های کایروپراکتیک، روی یک میز مخصوص دراز می‌کشید؛ سپس قسمت‌های خاصی از بدن بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد تا بتواند به آن ناحیه فشار وارد کند. کایروپراکتیک از دست‌ها یا ابزارهای خاص برای اعمال یک نیروی سریع و کنترل‌شده به مفصل استفاده می‌کند یا مفصل‌ها را به آرامی بیشتر از محدوده حرکتی طبیعی خود کش می‌دهد. این کار کمک می‌کند تا مهره‌های ستون فقرات تراز شوند و گازهای حبس‌شده در مفاصل آزاد شوند.

احتمالا در زمان کایروپراکتیک صدای ترکیدن یا ترک خوردن را شنیده باشید. در واقع اینها گازهایی مانند اکسیژن، نیتروژن و دی‌اکسید‌کربن هستند که از مفاصل آزاد می‌شوند. هنگام حرکت و کشش، گاز در حفره‌های کوچک مفاصل حبس می‌شود. البته این آزاد شدن گاز احتمالا در طول کایروپراکتیک واضح‌تر باشد.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت در سعادت آباد 

ارتباط با ما

2 دیدگاه ها

  • امرالله روزبهی, ۰۶/۱۹/۱۴۰۲ @ ۵:۰۲ ب٫ظ پاسخ

    مطالب عالی بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *