کایروپراکتیک گردن

کایروپراکتیک گردن و دیسک گردن

کایروپراکتیک گردن از جمله روش‌هایی است که برای مشکلات گردن، به خصوص دیسک گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع اختلالات استخوانی، عضلانی و ستون فقرات با کمک کایروپراکتیک قابل درمان اند. در این روش تاکید بر این است که تمام مشکلات عضلانی و استخوانی، منشاء ستون فقراتی داشته و اغلب به دلیل عدم تنظیم مهره‌های ستون فقرات، هرچند کم، به وجود می‌آیند. 

کایروپراکتیک اغلب با فشار دست، نیرویی ناگهانی به ناحیه‌ی مورد نظر وارد شده و موجب جا به جایی مفصل در سر جای خود می‌شود. کایروپراکتیک دیسک کمر از جمله روش های درمانی بسیار موثر در حوزه فیزیوتراپی محسوب می شود.

درمان دیسک گردن با کایروپراکتیک

یکی از موثر‌ترین شیوه‌های درمانی دیسک گردن، کایروپراکتیک است. علم کایروپراکتیک در دسته‌ی علوم فیزیوتراپی و استخوان درمانی قرار دارد. این شیوه درمانی به عنوان مکملی در کنار دیگر درمان های دیسک گردن، تاثیرات مفید‌تری خواهد داشت. 

در تکنیک کایروپراکتیک، که یک روش غیر تهاجمی و بدون استفاده از دارو است، فیزیوتراپ با بهره‌گیری از دست یا یک وسیله مخصوص به قسمت مورد نظر فشار مناسبی وارد می‌کند تا مفاصل تحت فشار گردن در جای خود قرار گرفته و به رفع عارضه کمک شود.

در نظر داشته باشید، به هیچ وجه نباید در مشکلات حاد دیسک گردن از کایروپراکتیک گردن برای درمان آن استفاده کرد چراکه احتمال سکته مغزی و آسیب‌های نخاعی را بالا می‌برد. همچنین انجام این روش برای بیش از ۱۰ جلسه توصیه نمی‌شود چون افزایش دامنه حرکتی مفصل‌ها در مدت زمان بالا می‌تواند مضر باشد.

کایروپراکتیک گردن چگونه عمل میکند؟

فیزیوتراپ از روش‌های متعدد کایروپراکتیک گردن، به خصوص از تکنیک‌های کم فشار در جهت تسکین علائم در ستون فقرات و بیشتر در ناحیه گردن بهره می‌گیرد. استفاده از کشش گردن یا کمر می‌تواند به انبساط مفاصل ستون فقرات به سمت بالا کمک کرده تا به نوعی فشار مضاعف از دیسک گردن برداشته شده و در نتیجه بیرون زدگی به جای مورد نظر جذب شود.

هزینه کایروپراکتیک گردن

هزینه کایروپراکتیک گردن بر حسب عواملی متعددی قابل سنجش است. به طور کلی برای تعیین دقیق هزینه و قیمت این شیوه درمانی، تعداد جلسات و به نوعی میزان حرفه‌ای بودن مرکز درمانی مورد نظر، باید مورد بررسی قرار بگیرند. در نظر داشته باشید، برخی از بیمه‌های تکمیلی این نوع شیوه درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

موارد استفاده از کایروپراکتیک برای گردن

در بیشتر مواردِ مشکلات مربوط به گردن، از روش کایروپراکتیک به عنوان شیوه درمانی کم هزینه و غیر تهاجمی که نیاز به مصرف دارو هم ندارد، استفاده می‌شود. دیسک گردن از جمله مهم‌ترین مشکلات مربوط به گردن بوده که از کایروپراکتیک برای درمان و تسکین دردهای ناشی از آن استفاده می‌شود. 

از طرفی بعضی از بیماری‌ها گردن که منشا عصبی و استرسی دارند و همیشه با درد همراه هستند را هم با این شیوه می‌شود تسکین بخشید چرا که کایروپراکتیک یک شیوه کاملا تاثیر گذار برای کاهش استرس و تسکین تنش‌های عصبی است.

درمان گردن درد در خانم های خانه دار

در چه صورت کایروپراکتیک گردن عوارض به همراه دارد؟

اگر کایروپراکتیک گردن توسط یک درمانگر باتجربه انجام شود که بر شدت و نوع عارضه گردن و سابقه‌ی بیمار اشراف دارد، ایجاد عوارض در این شیوه درمانی بسیار کم خواهد بود. اما نمی‌توانیم این نکته را هم در نظر نداشته باشیم که انواع شیوه‌های درمانی در کنار فواید بیشماری که دارند طبیعتا دارای برخی عوارض ناخواسته هم خواهند بود. از جمله عوارض خفیف و شدید در کایروپراکتیک گردن شامل موارد زیر است:

عوارض خفیف

عوارض شدید و نادر

چه کسانی نباید از این روش درمانی استفاده کنند؟

همان طور که اشاره شد، کایروپراکتیک گردن برای افرادی که مشکلات حاد دیسک گردن دارند، توصیه نمی‌شود. از طرفی برخی افراد هستند که انجام کایروپراکتیک برای آن‌ها می‌تواند نتایج آسیب زننده‌ای به دنبال داشته باشد. از جمله کسانی که نباید از شیوه درمانی کایروپراکتیک برای گردن استفاده کنند شامل این افراد هستند:

کایروپراکتیک دیسک گردن باید توسط چه کسی انجام شود؟

کایروپراکتیک یک شیوه درمانی بسیار حساس بوده و به توجه، دانش و دقت بالایی از طرف درمانگر کایروپراکتیک نیاز دارد؛ چراکه درمانگر مربوطه به طور به مستقیم با اعصاب و ستون فقرات فرد در ارتباط خواهد بود. هر گونه آسیب حتی به صورت جزئی یا بی‌دقتی و سهل‌انگاری، می‌تواند عوارض جبران‌ ناپذیری در نخاع و عملکرد اعصاب ایجاد کند.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا، می‌توانیم بگوییم، انتخاب بهترین فیزیوتراپ و درمانگر که دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد، بسیار مهم تلقی می‌شود. پس قبل از انتخاب یک مرکز درمانی برای انجام کایروپراکتیک گردن حتما از معتبر بودن آن مرکز درمانی و داشتن برترین فیزیوتراپ‌ها در حوزه علم کایروپراکتیک اطمینان حاصل کنید.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در سعادت آباد

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *