هزینه کایروپراکتیک در تهران

هزینه کایروپراکتیک در تهران

از آنجایی که کایروپراکتیک امروزه به دلیل درصد بهبودی بالا، از مقبولیت بالایی برخوردار شده بر آن شدیم تا در این مطلب بر عواملی که بر هزینه کایروپراکتیک تاثیر گذار بوده و جزئیات مختلف آن ( کایروپراکتیک) صحبت کنیم. 

کایروپراکتیک یا روش‌های درمانی دستی، از جمله روش‌های رایجی هستند که برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام هر یک از روش‌های این تکنیک، نیاز به تخصص و تجربه پزشک است (خصوصا کایروپراکتیک دیسک کمر) تا شاهد عوارض ناشی از ایجاد فشار روی ستون فقرات و عضلات مختلف نباشیم.

بنابراین، اگر بتوانید به فیزیوتراپ متبحر در این زمینه مراجعه کنید، قطعا از مزایای این تکنیک درمانی نهایت بهره را خواهید برد. فقط در نظر داشته باشید که هزینه کایروپراکتیک بر اساس عوامل بسیار متنوعی تعیین می‌شود. بنابراین، بدون در نظر گرفتن تخصص پزشک، بدون دلیل از افراد غیر برای کاهش هزینه‌های خودتان کمک نگیرید. 

تکنیک کایروپراکتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

کایروپراکتیک یکی از روش‌های درمانی است که می‌تواند در کنار فیزیوتراپی و کاردرمانی قرار گرفته و برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی شما مورد استفاده قرار گیرد.

در این روش، پزشک تمرکز خود را روی مشکلات ستون فقرات می‌گذارد، چون اساسا هدف اصلی این تکنیک درمانی، رفع مشکلات ستون فقرات و رسیدن به تعادل میان انواع اجزا در ستون فقرات است. چون هدف این تکنیک این است که مشکلات ایجاد شده در اثر ستون فقرات را کاهش دهد تا دیگر مشکلات بدن نیز رفع گردند. 

در واقع بهتر است بگوییم در تکنیک کایروپراکتیک، به مشکلات ستون فقرات از جمله مهره‌های گردنی، سینه‎ای، کمری و خاجی توجه می‌شود؛ به گفته ی فیزیوتراپی، این مشکلات منشاء دردهای دیگر در بدن هستند.

تکنیک کایروپراکتیک فقط در برخی از موارد قابل استفاده است. به طور مثال، افرادی که با مشکل بیرون ‎زدگی دیسک مواجه هستند، احتمالا نمی‌توانند از این تکنیک بهره بگیرند؛ ولی افرادی که با مشکلات اسکلتی و عضلانی ناحیه کمر و ستون فقرات مواجه‌اند، می‌توانند از این تکنیک بهره گرفته و مشکلات خود را باتبحر فیزیوتراپیست رفع کنند.

هزینه کایروپراکتیک

هزینه کایروپراکتیک در تهران چقدر است؟

هزینه کایروپراکتیک در تهران بر اساس عوامل بسیار متعددی تعیین می‌شود. در حالی که برخی از افراد تصور می‌کنند برای استفاده از این تکنیک، نیاز به تخصص خاصی نیست و به همین خاطر باید هزینه محدودی را برای انجام کایروپراکتیک پرداخت کنند، باید بگوییم که این تکنیک نیز مانند دیگر تکنیک‌های درمانی هزینه‎ بر است. 

البته هزینه کایروپراکتیک بستگی به نوع بیمه، مرکز ارائه دهنده این خدمات و محل جغرافیایی پزشک ارائه‎ دهنده این خدمات دارد. بنابراین، نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این شرایط، به طور دقیق در مورد هزینه کایروپراکتیک صحبت کرد.

کاربردها و فواید مختلف کایروپراکتیک

اگرچه بسیاری از افراد به واسطه هزینه کایروپراکتیک و ناآشنا بودن با این روش درمانی، از آن استفاده نمی‌کنند؛ اما علم اثبات کرده است که این روش درمانی نیز می‌تواند مانند بسیاری از روش‌های دیگر فواید زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه پزشکی باید کایروپراکتیک رو انجام بده؟

همانطور که برای انجام فیزیوتراپی و کاردرمانی نیاز به کمک گرفتن از فزیوتراپیست است، لازم است که جهت انجام کایروپراکتیک نیز از افراد فیزیوتراپی متبحر در این حوزه کمک گرفته شود. به طور کلی، مورد نظر باید تبحر کافی در انجام کایروپراکتیک را دارا باشد زیرا عوارض و تبعات انجام اشتباه گاها ممکن است جبران ناپذیر باشد. 

آیا تکنیک کایروپراکتیک ایمن است؟

یکی از سوالات رایجی که برای بیماران جهت استفاده از تکنیک کایروپراکتیک پیش می‌آید، بحث ایمن بودن این روش درمانی است. به طور کلی، اگر این تکنیک با کمک یک فرد در این حوزه انجام شود، کاملا ایمن است. 

با این حال باید برای جلوگیری از هرگونه عوارض ناشی از انجام این تکنیک، یک شرح حال از بیمار گرفته شود تا در صورت وجود بیماری زمینه ‎ای و یا سابقه هرگونه مشکل، یا از این تکنیک استفاده نشود یا در صورت نیاز با دقت بیشتری صورت گیرد.

چه افرادی نباید از تکنیک کایروپراکتیک استفاده کنند؟ 

اگرچه تکنیک کایروپراکتیک می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامتی انسان‌ها داشته باشد؛ اما مانند هر روش درمانی، ممکن است برای برخی از افراد یک سری عوارضی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر، توصیه می‌شود که برای انجام این تکنیک عجله نکنید و فقط در صورتی که نیاز به انجام آن دارید، از این تکنیک کمک بگیرید. همچنین، برخی از افراد به واسطه شرایط جسمی خودشان قادر به انجام این تکنیک نیستند که عبارتند از:

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت، سعادت آباد

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *