درمان دیسک کمر با طب سوزنی

درمان دیسک کمر با طب سوزنی

طب سوزنی برای دیسک کمر سال­هاست که به موضوع بحث و چالشی جدی برای بسیاری افراد تبدیل شده. دیسک کمر اغلب درد و التهاباتی با شدت‌های مختلف در این ناحیه از بدن ایجاد می­کند. طب سوزنی، اگرچه نمی‌تواند بیماری دیسک فرسوده را درمان کند، اما به کاهش درد و التهاب ناشی از فتق دیسک کمک کرده و فرایند تحلیل رفتن دیسک را آهسته­ تر می­کند.

خوشبختانه فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک از جمله درمان هایی بوده که در این حیطه بسیار پاسخگو بوده اما ما در این مطلب به بررسی طب سوزنی و تاثیرات آن بر دیسک کمر می­پردازیم.

طب سوزنی برای دیسک کمر

طب سوزنی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پزشکی از جمله استئوآرتریت، میگرن، درد سیاتیک، PMS یا درد قاعدگی استفاده می‌شود. از شایع‌ترین مشکلاتی که با طب سوزنی قابل کنترل کردن است، می‌توان به دردهای مزمن، بخصوص درد اطراف گردن، درد شانه‌ها، درد بازوها، درد ران و کمردرد اشاره کرد.

طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که در آن از سوزن‌های بسیار نازک برای تحریک نقاط خاصی از بدن استفاده می‌شود. این روش درمانی برای هزاران سال در چین و سایر نقاط جهان برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی از جمله دیسک کمر استفاده شده است.

اما به یاد داشته باشیم که این روش معجزه نمی­کند، بلکه تسکین موقتی بوده و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. به طور متوسط، ۸ تا ۱۲ جلسه طب سوزنی برای مشاهده نتایج لازم است.

همچنین این روش در مواردی با هزینه­های قابل تأمل همراه بوده و اغلب تحت پوشش بیمه هم نیست.

تاثیر طب سوزنی بر درمان دیسک کمر

کمردرد ناشی از دیسک کمر و تبعات ناشی از آن برای بسیاری از افراد با اختلالاتی در زندگی روزمره همراه است. در مواقعی بنابر توصیه پزشکان برای رفع این مشکلات و دستیابی به مواردی نظیر کاهش درد و التهاب، افزایش گردش خون و بهبود انعطاف‌پذیری از طب سوزنی استفاده می­شود.

استفاده از طب سوزنی برای رفع این مشکل یکی از روش­هایی است که در سال­های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل برای دیسک کمر مفید باشد. این روش درمانی می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از فتق دیسک کمر، کمک نموده و فرایند تحلیل رفتن دیسک را کندتر کند.

نحوه عملکرد طب سوزنی در درمان دیسک کمر به این صورت است که سوزن­های مخصوص با تحریک نقاط خاصی از بدن که به نقاط طب سوزنی معروفند، عمل کرده و این نقاط را که در امتداد مسیرهای انرژی در بدن قرار دارند تحریک و به آزادسازی اندورفین (هورمون مسکن طبیعی بدن)، کاهش التهاب و بهبود گردش خون کمک می­کند.

برای انجام طب سوزنی به چه کسی باید مراجعه کنم؟

برای انجام طب سوزنی می‌توانید به کارشناس طب سوزنی مراجعه کنید. این کارشناسان در دانشگاه‌های معتبر دوره‌های تخصصی مربوطه را گذرانده‌اند و مجوز طب سوزنی دارند.

از جمله راه‌های یافتن طب سوزنی عبارتند از:

انجام طب سوزنی برای دیسک کمر چه زمانی توصیه نمیشود؟

استفاده از طب سوزنی برای اکثر افراد بی‌خطر است، اما در موارد زیر انجام آن ممنوع است.

مراقبت های قبل و بعد طب سوزنی 

مراقبت­های قبل و بعد از طب سوزنی برای دیسک کمر:

قبل از طب سوزنی:

بعد از طب سوزنی:

خطرات و عوارض طب سوزنی 

خطرات و عوارض طب سوزنی برای دیسک کمر معمولاً خفیف و موقتی هستند، از جمله:

هزینه طب سوزنی دیسک کمر

این هزینه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، از جمله:

۱_ کارهای انجام شده در یک جلسه

۲_ نوع نسخه و بیماری

۳_ شرایط بیماری هر فرد

۴_ نوع کلینیک و تجهیزات

۵_ تعداد سوزن­های استفاده شده در هر جلسه

هر چه تعداد سوزن بیشتر باشد، هزینه جلسه نیز بیشتر خواهد بود.

۶_ دفعات ویزیت بیمار

بسته به تعداد دفعات ویزیت هزینه درمان متغیر خواهد بود.

تاثیرات طب سوزنی در درمان دیسک کمر

سه نظریه اصلی درباره عملکرد طب سوزنی در کاهش کمردرد مزمن و دیسک کمر وجود دارد:

سوالات متداول طب سوزنی برای دیسک کمر

سوالات متداول طب سوزنی برای دیسک کمر:

۱- نقاط استفاده از طب سوزنی برای دیسک کمر کدامند؟

BL23 (شِن شُو): این نقطه در پشت زانو قرار دارد و به کاهش درد و التهاب در ناحیه کمر کمک می‌کند.

GB30 (هُوَنگ شُو): این نقطه در کنار ران قرار دارد و به تسکین سیاتیک کمک می‌کند.

LV3 (تای یانگ): این نقطه در بالای پا قرار دارد و به تقویت عضلات کمر کمک می‌کند.

SP6 (سَان یین جیائو): این نقطه در داخل مچ پا قرار دارد و به تنظیم هورمون‌ها و کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند.

۲- منشا پیدایش و تاثیر طب سوزنی؟

طب سوزنی روشی دیرینه با ریشه در چین، راهی برای تسکین درد و التهاب ناشی از دیسک کمر به شما ارائه می­دهد. تحریک نقاط خاص بدن با سوزن­های ظریف، هورمون­های مسکن طبیعی را آزاد و گردش خون را در ناحیه کمر بهبود می­بخشد.

۳-طب سوزنی برای دیسک کمر در چه صورت موجب خونریزی می­شود؟

در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد، اگر داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می‌کنید، طب سوزنی می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

طب سوزنی می‌تواند به عنوان یک روش کمکی برای درمان درد و التهاب ناشی از دیسک کمر استفاده شود. با این حال، قبل از انجام طب سوزنی برای دیسک کمر باید با فرد کاردان این رشته مشورت کنید و از تمام خطرات و مزایای آن آگاه باشید.

در نهایت، طب سوزنی می‌تواند یک روش درمانی موثر برای دیسک کمر باشد. اگر به دنبال یک شیوه درمانی جایگزین یا مکمل برای دیسک کمر هستید، طب سوزنی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعید مزین) در سعادت آباد 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *