ایندومتاسین برای کمردرد

ایندومتاسین برای کمردرد، سیاتیک و …

از ایندومتاسین برای کمردرد و کاهش التهاب کمر استفاده می شود. این دارو به صورت قرص، کپسول، شیاف و… در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. آشنایی با اطلاعات دارویی ایندومتاسین، عوارض جانبی و نحوه مصرف آن باعث می‌شود بیمار خیلی زود بهبود پیدا کرده و درمان شود. با مصرف این دارو، التهاب، تورم، سفتی و درد کمر به حداقل می‌رسد. 

شما میتوانید برای خلاصی از درد کمر، کایروپراکتیک برای دیسک کمر و دیگر درد های کمری را جایگزین مصرف دارو کنید تا هم از عوارض مصرف دارو در امان باشید و هم از درمان همیشگی خود لذت ببرید. 

در صورتیکه درد های آزاردهنده ای را تجربه می کنید و امکان جابجایی برای شما وجود ندارد، کلینیک فیزیوتراپی سعید مزین آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل برای ساکنین تهران، کرج و رشت می باشد. راه های ارتباطی با کلینیک:

آیا تنها کاربرد ایندومتاسین برای کمردرد است؟

ایندومتاسین که در تسکین درد و رگ به رگ شدن عضلات یا ضرب دیدگی استخوان، آرتریت، نقرس، کمردرد و درد‌های قاعدگی نقش دارد، متعلق به دارو‌های ضد التهاب غیر کورتونی است. این دارو التهاب را کاهش داده و درد بیمار را تسکین می‌دهد. ایندومتاسین ترشح هورمون‌های ایجاد‌کننده درد و التهاب در بدن را به حداقل می‌رساند. از این رو در بین دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی قوی‌ترین دارو به حساب می‌آید.

شیاف ایندومتاسین برای دیسک کمر

این شیاف با مسدود کردن اثر آنزیم‌های سیکلواکسیژناز باعث تسکین درد و التهاب کمر می‌شود. ایندومتاسین کمردرد به عنوان یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی در کاهش تولید پروستاگلاندین نقش دارد. برخی از پروستاگلاندین‌ها در محل آسیب تولید شده و باعث ایجاد درد و التهاب زیادی می‌شوند.

شیاف ایندومتاسین یک مسکن‌ ضد التهاب قوی است که تاثیر بسزایی بر درمان دردهای شدید کمر دارد. از طرفی دارای دوزهای ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم است و یکی از بهترین دارو‌های موثر برای درمان دیسک کمر محسوب می‌شود.

تاثیر قرص ایندومتاسین بر درد کمر

این قرص برای درمان درد‌های ناشی از کمر تجویز می‌شود و تا به حال اثرات مثبت زیادی داشته است. ایندومتاسین کمردرد به عنوان یک قرص مسکن غیر استروئیدی، التهاب ناحیه کمر را کاهش داده و تاثیر مثبتی در برطرف کردن درد کمر دارد.

قرص ایندومتاسین برای درد‌های زانو

گاهی به دلیل ساییدگی و التهاب زانو، این مفصل دچار درد‌های شدیدی می‌شود. گاهی هم اوج گرفتن روماتیسم دلیل ایجاد زانو درد است. در هر صورت ایندومتاسین یک مسکن و ضد التهاب قوی است که برای درد‌های ناحیه زانو تجویز شده و اثر بخشی بالایی دارد.

مهم‌ترین نکات مصرف قرص ایندومتاسین

قرص ایندومتاسین به‌صورت کپسول ساده، سوسپانسیون خوراکی و کپسول طولانی اثر در داروخانه‌ها موجود است. معمولا مصرف این دارو ۲ تا ۴ بار در روز پیشنهاد می‌شود. البته خوردن کپسول طولانی اثر به اندازه ۱ یا ۲ بار در روز کافی است. نکته مهم دیگر این است که ایندومتاسین باید طبق دستور پزشک و به صورت زیر مصرف شود:

قرص ایندومتاسین و تداخلات دارویی

ایندومتاسین که با داشتن کاربرد درمانی برای تسکین درد کمر و بهبود علائم آن تجویز می‌شود، ممکن است با دارو‌های گیاهی و ویتامین‌ها تداخل داشته باشد. به طور کلی ایندومتاسین نباید با دارو‌های زیر به صورت همزمان مصرف شود:

تداخلات دارویی ایندومتاسین

عوارض کپسول ایندومتاسین چیست؟

ایندومتاسین با وجود مزایای زیادی که برای بیمار دارد، بدون عوارض نبوده و ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیکی مثل درد قفسه سینه، اختلال در تنفس، کهیر و دیگر واکنش‌های پوستی شود. در ادامه شما را با برخی از عوارض این دارو آشنا می‌کنیم. البته خوردن این دارو مطابق تجویز پزشک و به اندازه ای که گفته شده، عوارض کم‌تری دارد.

شیاف ایندومتاسین

مصرف ایندومتاسین در بارداری و شیردهی

خانم‌های باردار و مادران شیرده باید پیش از مصرف ایندومتاسین برای کمردرد، راجع به خطرات و عوارض مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند. زیرا این دارو ممکن است به جنین آسیب رسانده و زایمان طبیعی را با مشکل مواجه کند.

از هفته ۲۰ بارداری تا زمان زایمان، مصرف ایندومتاسین توصیه نمی‌شود. البته مصرف دوز کم این دارو در هفته‌های ۲۰ تا ۳۰ بارداری اگر تحت نظارت پزشک باشد مشکلی ندارد، اما پس از هفته ۳۰ حتما باید قطع شود. ایندومتاسین در دوران شیردهی وارد شیر مادر شده و ممکن است اثرات نامطلوبی بر روی نوزاد داشته باشد. از این رو مصرف این دارو برای مادران شیرده باید با مشورت پزشک معالج انجام شود.

ایندومتاسین و فشار خون

ایندومتاسین در افزایش فشار خون نقش دارد و بر اساس تحقیقات انجام شده فشار خون را تا ۵ میلی‌متر جیوه افزایش می‌دهد‌. مصرف این دارو برای افراد مبتلا به فشار خون و مشکلات قلبی باید تحت نظارت پزشک باشد.

آیا قرص ایندومتاسین مرفین دارد؟

هیچ کدام از دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی حاوی مرفین یا هر گونه ماده مخدر نیستند. ایندومتاسین از نظر درمانی اثرات ضد درد کم‌تری از مرفین دارد و اعتیادآور نیست.

نحوه مصرف قرص ایندومتاسین 

قرص ایندومتاسین را می‌توانید ۲ تا ۳ بار در روز و با مقدار قابل توجهی آب مصرف کنید. دوز مصرفی این قرص هم توسط پزشک و بر اساس نوع درد و محل آسیب مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم این دارو را به‌صورت خودسرانه تهیه نکنید و پس از مصرف آن تا مدتی دراز نکشید. در صورت داشتن معده درد هم این دارو را به همراه شیر مصرف کنید. بهتر است درباره نحوه مصرف ایندومتاسین از پزشک خود بپرسید.

چقدر طول می‌کشد تا قرص ایندومتاسین اثر کند؟

میانگین نیمه عمر ایندومتاسین حدود ۵/۴ ساعت تخمین‌زده شده است. در صورت مصرف روزانه ۲۵ یا ۵۰ میلی‌گرم از این دارو، غلظت پلاسمایی حالت پایدار ایندومتاسین به طور متوسط ۴/۱ برابر پس از اولین دوز است. معمولا اثرات مثبت این قرص بر روی بهبود، دو هفته پس از شروع مصرف آن دیده می‌شود.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (مزین) 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *