درمان بیرون زدگی دیسک کمر با فیزیوتراپی

آیا بیرون زدگی دیسک کمر با فیزیوتراپی درمان می شود؟

آیا فیزیوتراپی به بهبود قطعی دیسک کمر کمک می‌کند؟ آیا فیزیوتراپی یک راه‌حل‌ موثر و غیرتهاجمی برای کاهش درد دیسک کمر و بهبود آن است؟ خوشبختانه جواب مثبت است، بیرون زدگی دیسک کمر با فیزیوتراپی درمان می شود…. 

در ویدئو زیر سعید مزین فیزیوتراپی کلینیک خانه سلامت، مهر تاییدی بر این صحبت زده اند… 

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

اولین قدم برای تشخیص بیرون زدگی دیسک کمر، پیگیری علائم و نشانه ها در شخص است. اما علائم و نشانه های بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

مراقبت های بیرون زدگی دیسک کمر در خانه 

اگر علائم و نشانه های بیرون زدگی دیسک کمر را در خود مشاهده می کنید نگران نباشید، اگر این عارضه در مراحل ابتدایی و اولیه خود باشد با رعایت نکاتی قابل کنترل است که در اینجا به تعدادی از این نکات اشاره می کنیم:

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست‌ها با طراحی برنامه‌های درمانی متناسب با شرایط هر بیمار، تنوع در تمرینات را تأکید می‌کنند تا حرکت طبیعی بیمار بهبود یابد و درد کاهش یابد. این تمرینات شامل حرکات تقویتی و تمرینات کششی است که به بهبود قدرت عضلات اطراف ستون فقرات، استحکام مرکزی و کاهش فشار بر مهره‌های ستون فقرات کمک می‌کند.

در برخی موارد نیز از کایروپراکتیک دیسک کمر برای درمان شما استفاده میکند. این فرآیند اگر توسط کایروپراکتیک انجام شود، معمولا نتایج بسیار مثبتی به همراه دارد.

در طول فرآیند بهبودی و درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی، تغییراتی در فعالیت‌های روزانه نیز معرفی می‌شود. به عنوان مثال، اصلاح شیوه بلندکردن اجسام و اجتناب از فعالیت‌های سنگین، نشستن زیاد و طولانی مدت، از جمله این تغییرات می‌تواند به بهبودی بیمار کمک کند.

مشورت منظم با فیزیوتراپیست به بیمار این امکان را می‌دهد که تغییرات لازم در فعالیت‌ها و رفتارهای خود را با توجه به وضعیت جاری خود، درمان و بهبودی سریع‌تر را تجربه کند.

درمان دیسک گردن با فیزیوتراپی از زبان سعید مزین

چند جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر لازم است؟

فیزیوتراپی برای دیسک کمر، معمولاً از یک روش درمانی ترکیبی استفاده می‌شود که شامل جلسات فیزیوتراپی، دارو درمانی و احتمالاً درمان‌های مکمل همچون آکوپانچر (طب سوزنی) می‌باشد.

اغلب درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی در مرحله حاد، با اجرای درمان‌های غیرجراحی در بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته بهبود می‌یابد. در این دوره، توصیه می‌شود که جلسات فیزیوتراپی به تعداد ۱۰ تا ۱۵ جلسه، به صورت هر روز یا با یک روز فاصله، انجام شوند.

برای درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی، در مواقعی که درد به طور مزمن ادامه دارد، درمان ممکن است طولانی‌تر باشد و این زمان بیشتر از ۸ هفته معمولاً به عوامل زمینه‌ای بیماری بستگی دارد. توصیه می‌شود تعداد جلسات فیزیوتراپی در این شرایط بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه با فواصل دو یا سه روز در هفته انجام شود.

طب سوزنی چه بیماریهایی را درمان میکند؟

آیا ممکن است فیزیوتراپی باعث بدتر شدن دیسک کمر شود؟

انجام فیزیوتراپی، به نظر می‌رسد که تاثیر مثبت و چشمگیری در کاهش علائم بیرون‌زدگی دیسک کمر دارد و تاکنون هیچ گزارشی از اثر منفی آن در ارتباط با بدتر شدن وضعیت دیسک کمر گزارش نشده است. (در صورت انجام توسط )

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی به عنوان یک روش آسان و مؤثر برای کاهش علائم بیرون‌زدگی دیسک کمر شناخته شده است. با اجرای صحیح این روش، می‌توانید به طور قابل توجهی دردهای کمر و گردن خود را کاهش دهید.

برخی از افراد ممکن است از انجام عمل جراحی منصرف شوند یا به دلیل مساعد بودن وضعیت بیمار نیازی به جراحی نباشد. در این مواقع، درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی به همراه استفاده از پمادها و کرم‌های گیاهی نظیر پماد آدورامین، گزینه‌ مناسبی برای بهبود وضعیت می‌باشد.

استفاده از فیزیوتراپی، پمادها و کرم‌های طبیعی، دو روش درمانی رایج برای بهبود دیسک کمر هستند. این روش‌ها هیچ محدودیت سنی یا جنسیتی ندارند و برای همه افراد، بدون توجه به سن و جنسیت، قابل استفاده هستند.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر

در صورتی که با انجام نکات گفته شده درد شما بهبود نیافت برای درمان این عارضه نیاز به کمک حرفه ای پزشکی و استفاده از دارو دارید. برای پیشگیری از حاد شدن بیرون زدگی دیسک کمر مراجعه به پزشک را جدی بگیرید. در اینجا به نکاتی که در درمان حرفه ای صورت می گیرد اشاره می کنیم:

درمان دیسک کمر بدون جراحی

جراحی بیرون زدگی دیسک کمر

در صورتی که روند پیشروی بیماری به حدی باشد که به کمک درمان‌های غیرتهاجمی کنترل نشود، جراحی به‌عنوان یک راه‌حل ضروری برای بهبود شرایط بیمار مطرح می‌شود. بنابراین جراحی ممکن است در مراحل پیشرفته به عنوان یک اقدام اساسی برای بهبود شرایط بیمار لحاظ شود.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت، سعید مزین 

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *