هزینه فیزیوتراپی سال 1402

هزینه فیزیوتراپی مصوب وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲

از آنجایی که این نوع از خدمات درمانی، مانند سایر خدمات نیاز به پرداخت هزینه دارد؛ فراهم کردن هزینه‌های فیزیوتراپی، از جمله اقدامات مهمی است که بیماران یا خانواده‌های آن‌ها باید انجام دهند. آیا به فیزیوتراپی در منزل، بیمه تعلق میگیرد؟ هزینه فیزیوتراپی چقدر است یا به چه عواملی بستگی دارد؟ هزینه فیزیوتراپی در منزل به چه صورت محاسبه می شود؟ در ادامه به تمام موارد پرداخته ایم ….

آیا بیمه تاثیری روی هزینه فیزیوتراپی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت ۲ شرط مهم برای تاثیر بیمه بر روی هزینه‌های فیزیوتراپی وجود دارد:

🔔 شرکت بیمه‌ موردنظر شما، آیا انواع خدمات فیزیوتراپی را پوشش میدهد؟

🔔 کلینیک یا مرکز فیزیوتراپی با شرکت بیمه‌ای که فرد تحت پوشش آن است، قرارداد، داشته باشد. 

در صورتی که هر دو شرط بالا وجود داشته باشد، بخش قابل توجهی از هزینه فیزیوتراپی توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. در نتیجه بخشی از هزینه‌ها توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و هزینه‌های کلی کاهش پیدا می‌کند.

قیمت هر جلسه فیزیوتراپی ۱۴۰۲

به منظور رفاه حال بیماران و فیزیوتراپیست‌ها، وزارت بهداشت در ابتدای هر سال برای انواع خدمات فیزیوتراپی یک نرخ مشخص تعیین کرده است. در ادامه می‌توانید قیمت دقیق هر یک از این خدمات را مشاهده کنید. لازم است به این نکته اشاره کنیم که در جلسه اول علاوه‌بر هزینه درمان همان جلسه نیز باید پرداخت گردد. هزینه ارزیابی برای یک دوره درمانی برای همه بیمه‌های زیر یکسان بوده و به شرح زیر است.

۱_ هزینه ارزیابی فیزیوتراپی برای یک دوره درمانی 

۲_ هزینه هر جلسه فیزیوتراپی سال ۱۴۰۲ (آزاد)

۳_ هزینه فیزیوتراپی سال ۱۴۰۲ با بیمه سلامت

۴_ هزینه تک جلسه با بیمه تامین اجتماعی

۵_ هزینه مگنت تراپی

۶_ هزینه منیپولیشن یا منوال تراپی

برای اطلاع از هزینه فیزیوتراپی لگن در منزل میتوانید با کارشناسان کلینیک خانه سلامت تنها با لمس دکمه ی زیر تماس حاصل نمایید:

قیمت فیزیوتراپی در منزل ۱۴۰۲

تعرفه فیزیوتراپی در منزل ۱۴۰۲
تعرفه فیزیوتراپی در منزل

امروزه افراد به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند که سرویس‌های فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنند. خوشبختانه اینک طیف وسیعی از این خدمات توسط ان ماهر در منازل ارائه می‌شود، این کار را برای بیماران بسیار آسان کرده است. 

هزینه فیزیوتراپی در منزل هم به گونه‌ای است که افراد اکثرا قادر به پرداخت آن هستند و این مزیت بسیار بزرگی است. این هزینه‌ها با توجه به نوع بیماری، تجهیزات مورد نیاز، محل ارائه خدمات و عواملی از این دست متفاوت است.

فیزیوتراپی در منزل با بیمه

زمانی که بیمار برای درمان خود به فرایندهای درمانی زمان‌بری مانند جلسات فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند، دو دغدغه مراجعه به بهترین و هزینه‌های درمان را دارد. بیش‌تر بیماران برای کوتاه‌تر شدن روند درمان و راحتی خود، فیزیوتراپی در منزل را انتخاب می‌کنند. اما خیلی از بیماران درباره امکان پرداخت هزینه‌های فیزیوتراپی در منزل با بیمه سوال دارند. شما می‌توانید با ارائه دفترچه بیمه خود، از فیزیوتراپیست ما در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت بخواهید که هزینه‌های فیزیوتراپی در منزل را با بیمه حساب کند.

بیماران می‌توانند بعد از تمام شدن جلسات فیزیوتراپی خود یک گواهی از فیزیوتراپیست دریافت کنند. سپس با ارائه این گواهی به سازمان بیمه، بخشی از هزینه فیزیوتراپی را که بیمه پرداخت می‌کند، بگیرند. فیزیوتراپی در منزل با بیمه یکی از خدماتی است که دغدغه‌های بیمار را برای هزینه‌های درمان کاهش می‌دهد. 

البته نمی‌توان انتظار داشت که تمام انواع شرکت‌های بیمه هزینه‌های شما را به یک اندازه کاهش دهند. پس برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره تاثیر نوع بیمه شما بر هزینه‌های فیزیوتراپی در منزل با شماره‌های مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت تماس بگیرید.

هزینه فیزیوتراپی گردن و کمر

هزینه‌‌ فیزیوتراپی گردن و کمر طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی محاسبه شده و بستگی به روند درمان هر شخص دارد. هزینه فیزیوتراپی شما بسته به تعداد جلسات درمانی تعیین شده دارد پس در ابتدا لازمه معاینه صورت گرفته تا باتوجه به نیاز هر فرد، مدالیته‌های لازم براشون تجویز شده و سپس براساس شیوه ی درمانی مورد نیاز (منوال تراپی، الکتروتراپی، لیزر پرتوان و .. ) هزینه تعیین شود.

هزینه هر جلسه لیزر پرتوان

هزینه هر جلسه لیزر پرتوان طبق لیستی که در ابتدای متن امده است بابت هر جلسه ۲۴۵ هزار تومان میباشد. این رقم بدون در نظر گرفتن خدماتی همچون معاینه ی اولیه توسط می باشد.

هزینه مگنت تراپی 

هزینه مگنت تراپی مصوب وزارت بهداشت (به ازای هر جلسه در سال ۱۴۰۱) ۱۵۵ هزارتومان می باشد. این هزینه بر اساس خدمات جانبی شما و نوع بیمه میتواند متغیر باشد. شما میتوانید برای اطلاع از هزینه مگنت تراپی در منزل با کارشناسان کلینیک خانه سلامت تماس حاصل نمایید.

تغییر هزینه فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی داره؟

در پاسخ به سوالی که در ابتدای متن مطرح شده است باید گفت که یک نرخ دقیق و مشخص برای هزینه‌های فیزیوتراپی وجود ندارد. زیرا فاکتورهای مختلفی برای تعیین هزینه نهایی وجود دارد. در ادامه به بررسی چند عامل مهم که بر هزینه‌‌های فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد، اشاره شده است.

۱_ دولتی یا خصوصی بودن کلینیک فیزیوتراپی

مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی، مانند دیگر مراکز درمانی به دو صورت دولتی و خصوصی وجود دارند. همانطور که می‌دانیم، بخشی از هزینه‌های مراکز دولتی، مانند خرید تجهیزات و هزینه اجاره یا خرید ساختمان کلینیک، توسط دولت تامین می‌شود. در مقابل آن، کلیه هزینه‌های یک مرکز را یک شخص از بودجه و سرمایه خود پرداخت می‌کند. در نتیجه هزینه فیزیوتراپی در مراکز دولتی ارزان‌تر از مراکز خصوصی است.

۲_ محل انجام خدمات فیزیوتراپی

اولین عاملی که بر روی هزینه‌های این نوع از درمان تاثیر می‌گذارد، محلی است که فیزیوتراپی در آن انجام می‌شود. معمولا فیزیوتراپی در کلینیک‌ یا منزل بیمار انجام می‌شود. قطعا زمانی که فیزیوتراپی در منزل بیمار انجام شود، علاوه‌بر دستمزد فیزیوتراپ، هزینه‌هایی همچون هزینه ایاب و ذهاب فیزیوتراپیست و جابجایی تجهیزات نیز باید پرداخت شود‌. به همین دلیل معمولا تعرفه فیزیوتراپی در منزل گران‌تر از کلینیک است.

کلینیک فیزیوتراپی غرب تهران

۳_ تعداد جلسات

در واقع هر چه تعداد جلساتی که بیمار فیزیوتراپی انجام دهد بیشتر باشد، هزینه‌های آن نیز بیشتر است. معمولا تعداد جلسات را پزشک معالج یا فیزیوتراپیست تعیین می‌کند. البته برای تعداد جلسات فیزیوتراپی نیز نمی‌توان یک عدد مشخص تعیین کرد. 

بطور مثال ممکن است پزشک معالج ۱۰ جلسه فیزیوتراپی برای یک بیمار تجویز کند اما پس از گذراندن این تعداد جلسه بهبودی مشاهده نشود. در نتیجه فرد به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد و هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کند.

۴_ تعداد ناحیه‌های تحت درمان

عامل مهم دیگری که در تعیین هزینه‌ فیزیوتراپی نقش دارد، تعداد ناحیه‌هایی است که فیزیوتراپ باید تحت درمان قرار دهد. مثلا ممکن است یک بیمار فقط به فیزیوتراپی زانو نیاز داشته باشد اما در بیمار دیگر علاوه بر زانو، کمر نیز باید تحت درمان قرار بگیرد. 

۵_ تجهیزات مورد استفاده

تجهیزات و لوازمی که فیزیوتراپ از آن‌ها برای درمان استفاده می‌کند؛ یکی از موارد مهمی است که بر روی هزینه‌های فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد. چون مرکز درمانی یا فیزیوتراپیست، برای تهیه و مراقبت از هر یک از این تجهیزات نیز باید هزینه پرداخت کند. به همین دلیل بیمارانی که به تجهیزات خاص نیاز دارند، باید هزینه‌ای بابت استفاده از تجهیزات هم پرداخت کنند.

۶_ نوع درمان تجویزی

فیزیوتراپی نیز شامل خدمات متنوعی همچون ماساژ درمانی، آب درمانی، تمرین درمانی، لیزر درمانی، الکتروتراپی و… است. هر یک از این خدمات و روش‌های مختلف درمان با توجه به میزان و نوع بیماری فرد برای وی تجویز می‌شود. در واقع هزینه هر یک از این خدمات با دیگری تفاوت دارد.

۷_ عضو آسیب دیده و مقدار آسیب دیدگی

در واقع عامل مهم دیگری که در تعرفه فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد، این است که کدام عضو به درمان نیاز دارد؟ یا اینکه میزان آسیب دیدگی عضو چقدر است؟ معمولا میزان آسیب دیدگی را پزشک پس از انجام آزمایش، عکس‌برداری و انجام MRI تشخیص می‌دهد. بدون شک هر چه میزان آسیب دیدگی عضو بیشتر باشد، روند درمان پیچیده‌تر و طولانی‌تر خواهد بود

فواید فیزیوتراپی در خانه نسبت به کلینیک

فیزیوتراپی در منزل سرویس پرکاربردی است که فواید زیادی دارد. تردد در شهر‌های بزرگی مانند تهران و کرج بسیار مشکل است و انجام فیزیوتراپی در منزل می‌تواند دردسر و هزینه این رفت و آمد را از میان بردارد. بنابراین فرد بیمار با سختی‌های احتمالی تردد روبرو نخواهد شد و آسایش روانی بیشتری خواهد داشت.

فیزیوتراپی در منزل برای بیماران شکستگی و بیمارانی که توانایی ایستادن در صف‌های طولانی را ندارند بسیار مفید است. همچنین فیزیوتراپیست در منزل این توانایی را دارد که با بیمار ارتباط بهتری برقرار کند که این باعث درمان کارآمد‌تری نیز خواهد شد. 

بیمار در منزل می‌تواند آموزش صحیح حرکات را با استفاده از وسایل خود ببیند که این نهایت تاثیرگذاری را بر بدن فرد خواهد گذاشت. فیزیوتراپ همه آموزش‌های ضروری را مستقیما به بیمار می‌دهد و این آموزش‌ها در زمانی برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهد گرفت. بیمار همچنین بعد از فیزیوتراپی نیاز به استراحت دارد که انجام این کار در خانه به بیمار این امکان را می‌دهد که فورا بعد از اتمام جلسه استراحت کرده و نیروی از‌دست‌رفته را بازیابد.

هزینه فیزیوتراپی در منزل در سال ۱۴۰۲

این انجمن فیزیوتراپی است که هر ساله هزینه‌ها را با در نظر گرفتن موارد متعددی تعیین کرده و برای تایید به سازمان نظام پزشکی می‌فرستد. عوامل مختلفی مانند نوع بیماری و تجهیزات مورد استفاده در اینجا تاثیرگذار هستند. این تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۱ تقریبا از ۳۵۰ هزار تومان برای هر جلسه شروع می‌شوند و با توجه به مواردی مانند نوع بیماری و تجهیزات مورد استفاده تغییر می‌کنند.

فیزیوتراپی در منزل یکی از سرویس‌های مورد نیازی است که باید کاملا مورد توجه قرار بگیرد. افرادی که دچار عارضه‌هایی مانند سکته مغزی شده‌اند، توان رفتن به مراکز درمانی را ندارند و در اینجاست که با استفاده از این سرویس‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات این بیماران را رفع کرد. جراحی‌های ارتوپدی و آسیب‌های ورزشی نیز از جمله مواردی هستند که نیاز به فیزیوتراپی در منزل را تشدید می‌کنند.

برای اطلاع از قیمت دقیق سرویسی که به آن نیاز دارید و همچنین اطلاع از تعلق گرفتن بیمه به سرویس مورد نظر، میتوانید با کارشناسان کلینیک ما تماس حاصل نمایید.

قیمت فیزیوتراپی در منزل

تفاوت هزینه فیزیوتراپی در منزل نسبت به کلینیک

فیزیوتراپی در منزل معمولا حدود ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد که البته این زمان در مورد بعضی از بیماران بسیار طولانی‌تر خواهد شد. دستگاه‌هایی که برای فیزیوتراپی در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا سبک و چند‌کاره هستند. فیزیوتراپی در منزل هزینه‌های رفت و آمد را از میان برمی‌دارد و از استرس بیمار کم می‌کند.
برای فردی که با درد دست جسمی دست و پنجه نرم میکند، ماندن در صف انتظار کلینیک کار طاقت فرسایی از لحاظ جسمی و روحی می باشد، انجام فیزیوتراپی در منزل تمامی این موارد را فاکتور گرفته و ارامشی دلپذیر را از انجام فرایند درمانی به شما اعطا میکند.

انجام فیزیوتراپی به بهبود چه چیزی کمک می‌کند؟

فیزیوتراپی در واقع نوعی درمان خارجی است که با انجام تمرین‌هایی خاص به فرد بیمار کمک می‌کند که عملکرد طبیعی خود را بازیابی کند. فیزیوتراپی بسیاری از مشکلات هماهنگی را رفع می‌کند و نتیجه برجسته‌ای در افزایش قدرت و استقامت بدن دارد.

درمانگر به فرد بیمار کمک می‌کند تا به یک سری اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت دست یابد و به تدریج بهبود پیدا کند. توجه داشته باشید که فیزیوتراپی نوعی درمان است که نیاز به مشارکت و همکاری فعال بیمار دارد. اگر این همکاری به خوبی صورت بگیرد، بیمار نهایتا به بهبود حرکتی خواهد رسید و مشکلات او برطرف خواهند شد.

آیا هزینه فیزیوتراپی در خانه توسط بیمه پرداخت می‌شود؟

هزینه سرویس فیزیوتراپی در منزل نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود که البته بیمه‌های مختلف سیاست‌های گوناگونی در این زمینه دارند. معمولا مشخص نیست که شرکت‌های بیمه سلامت دقیق چه چیزی را پوشش می‌دهند. پس بهترین کار این است که خودتان با شرکت بیمه تماس بگیرید و در مورد پوشش هزینه‌ها با آن‌ها صحبت کنید. 

ینی که خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می‌دهند، معمولا در پایان خدمات فاکتوری را به شما می‌دهند که با در دست داشتن آن می‌توانید بخشی از هزینه‌ها را از بیمه پس بگیرید. 

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت ( مزین) در سعادت آباد 

ارتباط با ما

14 دیدگاه ها

  • علی, ۰۲/۱۸/۱۴۰۲ @ ۰:۵۶ ق٫ظ پاسخ

    ممنون که هزینه فیزیوتراپی رو شفاف منتشر کردید

  • محسن, ۰۲/۱۸/۱۴۰۲ @ ۰:۵۷ ق٫ظ پاسخ

    کمتر جایی دیده بودم که تعرفه فیزیوتراپی رو کامل منتشر کنند خیلی ممنون

  • سحر محسنی, ۰۲/۱۹/۱۴۰۲ @ ۱:۱۰ ق٫ظ پاسخ

    خیلی کامل بود ممنون

  • مریم دانشور, ۰۲/۲۶/۱۴۰۲ @ ۲:۲۳ ق٫ظ پاسخ

    خیلی کامل بود ممنونم

  • رضا, ۰۳/۰۴/۱۴۰۲ @ ۱۰:۴۹ ب٫ظ پاسخ

    درود و سلام
    من تراپیست همکار با جمعیت هلال احمر بروجردم.
    ممنون میشم اگه تعرفه مدونی در ارتباط با فیزیوتراپی بخشهای غیردولتی دارید، ارسال بفرمایید

    • سعید سعید مزین, ۰۳/۲۸/۱۴۰۲ @ ۵:۱۸ ب٫ظ پاسخ

      باسلام، تعرفه قرارداده شده در سایت هم برای بخش خصوصی است

  • محسنی, ۰۳/۱۴/۱۴۰۲ @ ۶:۲۳ ب٫ظ پاسخ

    عالی بود ممنون

  • بزرگمهر, ۰۶/۱۹/۱۴۰۲ @ ۸:۵۰ ب٫ظ پاسخ

    یک سپاس از بابت اطلاعات شفاف و دقیق.
    اما! هزاران سپاس از بابت مسؤولیت پذیری در پاسخ دهی به تک تک هموطنانی که کامنت گذاشتند.

    • سعید سعید مزین, ۰۶/۲۷/۱۴۰۲ @ ۱۰:۰۴ ب٫ظ پاسخ

      ارادت جناب بزرگمهر، ممنون از همراهیتون با فیزیوتراپی خانه سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *